Чому багато хто не хоче реєструвати торговельну марку?
навіщо реєструвати тм

Чому багато хто не хоче реєструвати торговельну марку?

Багато власників компаній або окремих об’єктів інтелектуальної власності відмовляються здійснювати реєстрацію торгової марки. Однак, як відомо, реєстрація ТМ гарантує впізнанність, популярність і довірливе ставлення покупців до товарів, що продають я, або послуг, що надаються. За статистикою 90% споживачів віддають перевагу продукції, орієнтуючись на популярність і авторитет бренду. Але все ж є причини, за якими не всі бізнесмени прагнуть зареєструвати торгову марку. Давайте обговоримо деякі особливості реєстрації торгової марки в цій статті, а також поговоримо про те, чому ж все-таки слід вчасно здійснювати процедуру реєстрації.

НАВІЩО ПОТРІБНА РЕЄСТРАЦІЯ ТОРГОВОЇ МАРКИ?

У першу чергу, розглянемо ситуації і причини, коли потрібно зареєструвати торгову марку. Отже, реєстрація торгової марки потрібна тоді, коли ви:

  • займаєтеся виробництвом продукції або надаєте спеціальні послуги;
  • не хочете постраждати від недоброзичливих конкурентів і шукаєте спосіб правового захисту;
  • остерігаєтеся незаконного використання вашого логотипу, назви компанії, товарного знаку;
  • маєте на меті подальше просування і розвиток свого виробництва (надання послуг);
  • бажаєте підвищити свою конкурентоспроможність, залучити більше покупців (споживачів) ваших товарів або послуг;
  • хочете отримувати додаткові доходи завдяки ліцензуванню;
  • прагнете отримати за допомогою реєстрації унікальне доменну назву (.ua), яка діє в Україні;
  • займаєтеся створенням рекламної кампанії на різних мовах, в якій збираєтеся використовувати свій логотип, найменування або торгову марку;
  • бажаєте прописувати біля своєї ТМ або найменування компанії спеціальних знак, який застосовується виключно до зареєстрованих ТМ.

НАВІЩО ПІДПРИЄМЦЕВІ РЕЄСТРУВАТИ ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ?

Реєстрація торгової марки також здійснюється, щоб випередити нечистоплотних конкурентів. Це одна з найголовніших причин, чому власники об’єктів інтелектуальної власності вирішуються здійснити реєстрацію. Правовий захист грає сьогодні велику роль, так як з кожним днем ​​з’являється все більше таких “бізнесменів”, які бажають збагатитися за рахунок чужого імені.

У більшості випадків виглядає це так – один бізнесмен заробляє бездоганну репутацію товару, а інший її використовує. Деякі шахраї шантажують підприємців, пропонуючи викупити торгову марку за пристойну суму. Аби не стати заручником обставин, бізнесмен відмовляється і вкладає кошти в розвиток нового бренду, фірмового стилю, етикетки. Задоволення не з дешевих.

Але ж все що потрібно було – це зважитися і своєчасно подати документи на реєстрацію товарного знака.

ЧОМУ ВИНИКАЮТЬ СУМНІВИ ПРИ РЕЄСТРАЦІЇ ТОРГОВОЇ МАРКИ?

Навіть знаючи, навіщо потрібна торгова марка, не всі бізнесмени поспішають узаконити свої права на продукцію. Перший і основний стримуючий фактор – процедура коштує грошей.

У 2020 році в Україні вартість реєстрації торгової марки залежить від ряду факторів (кількість класів, сфера діяльності компанії, стандартна процедура або прискорена і тд.). Крім того, необхідно знати, що в разі проведення попереднього пошуку та звернення за спеціальними послугами до повіреного, ця сума зросте в рази.

Обов’язкова реєстрація ТМ в більшості випадків не потрібно. Така норма не прописана в жодному законодавчому акті України. Однак винятком є ​​виробництво міцних спиртних напоїв.

Важливо! Виготовляти алкоголь без наявності торгової марки українцям не дозволяє закон. Якщо підприємець зважиться на такий експеримент, йому загрожують величезні штрафні санкції і реальний тюремний термін.

ПЕРЕВАГИ ОТРИМАННЯ ТОРГОВОЇ МАРКИ

Незважаючи на те, що реєстрація торгової марки потребуює певної суми грошей, вона має свої переваги, які допоможуть підприємству стати успішніше. Таким чином, фахівці виділяють наступні переваги реєстрації бренду:

  1. Ваш бізнес завжди буде захищений від зазіхань конкурентів та інших сторонніх осіб. У разі незаконного використання вашого логотипу або найменування (об’єктів інтелектуальної власності), ви зможете звернутися до суду, за рішенням якого порушник буде зобов’язаний виплатити компенсацію і знищити всю продукцію (послуги), на яких незаконно використовувалися ваші напрацювання.
  2. Відразу після реєстрації торгової марки вам надається право на використання унікального і престижного доменного імені (.ua). При додатку зусиль і правильно побудованої стратегії це гарантує підприємцю успішний і швидкий розвиток бізнес-діяльності.
  3. Логотип, який має свою історію створення, – це кращий засіб просувати свою продукцію і послуги. Погодьтеся, що покупець завжди вибирає ті товари, які користуються популярністю і виробляються відомим брендом, що має свою репутацію і авторитет.

Фахівці стверджують, що товарний знак вигідно реєструвати в тому випадку, коли власники планують займатися бізнесом тривалий час. Таким чином, витрати, витрачені на процедуру реєстрації, окупляться, а торгова марка стане головним козирем компанії. Завдяки їй, гарантована довіра постійних споживачів і збільшення прибутку.

КЕЙС: ЧИ РЕЄСТРУВАТИ ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ?

Пропонуємо вам розглянути одну реальну ситуацію, яка наочно доводить, що для успішного і тривалого бізнесу все-таки необхідно здійснювати реєстрацію торгової марки.

З ЧОГО ВСЕ ПОЧАЛОСЯ?

В один прекрасний день власник одного з відомих додатків виявив у себе на пошті два нових повідомлення, зміст яких мав приблизно такий вигляд: “На Вас є скарга, що стосується порушення ТМ”. Перший лист був відправлений юридичним відділом всесвітньо відомої компанії Apple, а другий від робота Google. А тепер давайте почнемо з самого початку.

Розробляти додаток Galileo (який є головним об’єктом в цій ситуації) почали ще в 2010 році. Задумка була така – створити нескладний додаток, який буде виконувати дві основні функції – перегляд і кешування карт OpenStreetMap. Перед тим, як дати старт додатку – необхідно було придумати для нього назву. У підборі, розробник керувався такими принципами:

  • легко вимовляється;
  • швидко запам’ятовується;
  • має особливе ставлення до карт і подорожам.

У підсумку, назва Galileo повністю задовольнило початкові запити розробника. Думка у власника про реєстрацію торгової марки прийшла відразу ж після завершення роботи над додатком, але він з якоїсь причини відразу ж відмовився від цієї ідеї, і не акцентував увагу на цьому питанні. Хоча прекрасно усвідомлював той факт, що Галілей є всесвітньо відомою історичною особистістю і здійснити реєстрацію торгової марки, де в якості назви буде використовуватися його ім’я – навряд чи вийде.

Що ж було далі? За підсумком він дуже пошкодував про те, що не зареєстрував свою ТМ в самому початку. Процедуру реєстрації необхідно було виконати не щодо великого вченого, а щодо однієї назви “Galileo”, вказавши сферу її використання і застосування. Як стверджував розробник, на самому початку створення додатка він радився зі знайомими, які також займалися розробкою програм, однак ніхто з них процедуру реєстрації торгової марки не проходив. Вони окремо набували доменні імена, реєстрували сторінки в різних соціальних мережах, але ніхто не здійснював процедуру реєстрації ТМ.

Так, додаток набирав все більше і більше популярності. Уже в кінці 2016 року велика система супутникової навігації Galileo офіційно була введена в експлуатацію. У космос були запущені нові супутники, на підтримку програми Galileo. ЗМІ постійно публікують новини про Galileo. У свою чергу, творець був шалено щасливий, що підібрав таку вдалу назву, яка користується величезною популярністю.

Додатком цікавляться безліч користувачів, а за запитом “Galileo” – додаток займає перше місце. І навіщо реєструвати ТМ? Адже розроблене і запущене застосування – це супутникова система навігації для туристів. Ніякого перетину в даній сфері і бути не могло. Саме так вважав розробник, але, на жаль, помилявся.

Проходить час, і вже на початку 2019 року додаток Galileo і Galileo Pro для Android були зняті з продажу на території всього Європейського Союзу. Що ж сталося?

ЛИСТИ, ОТРИМАНІ ВІД ГУГЛ І APPLE

Отже, повернемося до тих двох листів, які прийшли на пошту розробнику. Обидва повідомлення були від всесвітньо відомих компаній і мали в принципі подібний зміст. У свою чергу, Google практично відразу зняли з продажу додаток з магазину. А ось Apple додаток прибирати не стали, проте, компанія стала ініціатором проведення розгляду і запропонувала сторонам прийти до консенсусу, показавши – у кого які торгові марки. Таким чином, проблема мала вирішитися мирним шляхом. Крім того, в цій ситуації згадувалася торгова марка на назву “Galileo”, яка мала номер 017287129. Ця торгова марка стала обмеженням для використання слова “Galileo” в різних пристроях, додатках і програмах, які застосовуються з метою навігації і т.д.

ВИХІД ІЗ СИТУАЦІЇ

Яке рішення прийняв власник програми? Він відразу ж звернувся за консультацією до професійного юриста. Таким чином, творець змінив первинне найменування свого застосування. Імовірність виграти суд у Європейського Космічного Агентства насправді практично дорівнювала нулю, однак і доказів, які необхідно було продемонструвати в суді, теж не було. Звичайно ж, розробник разом з юристом розуміли, що додаток працював і використовувався до того, як була подана заявка, але слід було враховувати, що термін винагороди вже закінчився. Тому поміняти положення було практично неможливо.

Що ж необхідно було зробити, щоб не потрапити в подібну ситуацію? У першу чергу, потрібно було перевірити всі зареєстровані і існуючі заявки на торгову марку на території Європейського Союзу та Америці і, звичайно ж, відразу треба було здійснити реєстрацію, про яку розробник вирішив не морочитися.

Чим же закінчилася ця історія? За підсумком усіма відомий додаток Galileo Offline Maps змінив свою назву на Guru Maps. На щастя, Google Play відновили продаж програми, знявши при цьому раніше введену заборону. Крім того, покупці сприйняли ситуацію, що склалася, з розумінням, тому попит на програму практично не зменшився. До речі, використовуючи запит “Galileo”, додаток залишився на першому місці на всіх платформах.

Було цікаво? Дізнайтесь більше! Наприклад про те, як відбувається процедура реєстрації торгової марки.

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 137 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

vebinar-vajz-grup-procedura-reyestraciї-ta-oxoroni-tm-v-ukraїni-ostanni-zmini
Вебінар Вайз Груп «Процедура реєстрації та охорони ТМ в Україні: останні зміни»
передача прав на тм
Передача прав на торгову марку: плюси та як передати по ліцензії
захист ТМ
Кейс: “Допомога клієнту у захисті прав на торгову марку”
Кейс реєстрація тм
Кейс: “Реєстрація ТМ, що мала ризики відмови”
ТМ у сфері ресторанного бізнесу
Кейс: “Реєстрація Свідоцтва на торговельну марку у сфері ресторанного бізнесу”
кейс реєстрація тм на медицинські препарати
Кейс: “Допомога клієнту в реєстрації свідоцтва на торгову марку”
Реєстрація ТМ
Як зареєструвати торгову марку?
Кейс торгова марка
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ ДЛЯ ОДЯГУ”
Законодавство тм
Зміни в законодавстві, які стосуються товарних знаків
КЕЙС: "ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ"
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ”