В Україні і по всьому світу
Для захисту свого бізнесу на території США необхідна реєстрація торгової марки. Ця процедура доступна для фізичних або юридичних осіб, які хочуть отримати повну охорону держави на товарні знаки для товарів і послуг. Якщо знехтувати цією процедурою, треті особи можуть використовувати фірмове позначення у своїх цілях — у тому числі, для отримання прибутку. Своєчасна реєстрація ТМ у США — ефективний спосіб припинити подібні спроби. Оскільки у США існує одна з найбільш розвинених і комплексних систем захисту інтелектуальної власності, країна привертає величезну кількість нерезидентів, які хочуть отримати охоронний документ на товарний знак.
Відмінна особливість реєстрації торгової марки у США — необхідність вказувати одну з підстав при подачі заявки:
Перераховані підстави дають тільки загальне розуміння того, як саме класифікуються заявки на реєстрацію ТМ. Щоб отримати повне уявлення про процедуру та визначити відповідну для себе стратегію захисту об’єкта інтелектуальної власності, рекомендуємо звернутися до юристів Wise Group. Нашими експертами буде запропонована вся необхідна правова допомога.
На відміну від цілого ряду країн, у США права на використання ТМ присвоюються в силу комерційного використання. Це означає, що реєстрації товарного знаку недостатньо для того, щоб він залишався в силі – його потрібно застосовувати для маркування своєї продукції тощо. З огляду на цю особливість, права на ТМ виникають у процесі використання позначення незалежно від того, чи було воно зареєстроване або ця процедура не відбулася.
Таким чином, реєстрація торгової марки у США служить механізмом закріплення прав на інтелектуальну власність у її власника. Вона необхідна для ефективного захисту товарного знаку під час можливих суперечок. Разом з цим реєстрація не дозволяє піти від відповідальності третім особам, які використовують вашу ТМ у комерційних цілях, оскільки процедура передбачає повідомлення про вашу заявку через офіційний вісник.
Реєстрація торгової марки у США має й інші відмінності від аналогічної процедури в інших країнах. Наприклад, тут дія свідоцтва починається не з дати подання документів, а безпосередньо з часу видачі охоронного документа.
Потрібно обов’язково використовувати ТМ для товарів і послуг, інакше пасивність може послужити причиною для припинення охорони цього об’єкта. На 5-му році від початку дії товарного знаку його власнику належить подати національному відомству декларацію про його використання. Якщо торгова марка не застосовувалася, потрібно подати декларацію про її невикористання з поважних причин. У разі, якщо документ був прийнятий, охорона об’єкту буде продовжена ще на 5 років. Аналогічні дії повторюються на 10-му році використання торгової марки. У наступні 10 років власнику ТМ потрібно подати декларацію та клопотання про продовження терміну охорони товарного знаку зі сплатою мита.
Реєстрація ТМ у США здійснюється шляхом подачі національної або міжнародної заявки:
Заявки на реєстрацію проходять кілька етапів. Першим з них стає формальна експертиза. Якщо документ відповідає встановленим вимогам, йому присвоюється серійний номер. Заявку публікують і базі та з цього часу заявник отримує право розміщувати попереджувальне маркування біля фірмового позначення. Другим етапом йде призначення експертів для перевірки товарного знаку на можливі порушення прав інших осіб. Якщо експертиза виявить невідповідності, заявник отримає повідомлення та протягом 6 місяців може надати аргументовану відповідь. У разі, якщо перешкод не було виявлено або вони були подолані, заявка публікується в офіційному бюлетені для повідомлення громадськості. Якщо у третіх осіб виникають заперечення, вони можуть подати їх протягом 3-х місяців з дати публікації. При позитивному розвитку подій, коли заперечення не виникли або були вирішені, заявник отримує сертифікат і стає власником товарного знаку з усіма наслідками, що випливають звідси правами.
Як і в інших країнах, у США отримують відмову в реєстрації ті заявники, які надають товарні знаки з аморальним змістом. Не можна зареєструвати торгові марки з використанням елементів державної символіки. Отримати відмову можна за знаки описового характеру або тотожні вже наявні марки. Реєстрація неможлива також для деяких інших категорій знаків:
Щоб не отримати відмову в реєстрації, рекомендуємо пройти попередню перевірку товарних знаків від Wise Group. За допомогою пошуку тотожних торгових марок в національних і регіональних базах можна заздалегідь визначити та усунути ризики, які можуть перешкодити отриманню охоронного документа на фірмове позначення.
Терміни здійснення реєстрації ТМ у США займають від 12 міс.
Правильно заповнену заяву; документи, що підтверджують оплату мит; зображення ТМ; офіційне підтвердження того, що ТМ вже використовується на території США. Також, якщо заявка подається через представника, необхідно надати довіреність.
Сьогодні існує міжнародна класифікація МКТП. Вона містить у собі всього 45 класів і доступна в онлайн версії. Кожний клас відповідає за певну категорію товарів і послуг.
Вартість здійснення реєстрації ТМ у США починається від 1200 доларів США. Це залежить від кількості класів МКТП, виду ТМ, кольорової гами, кількості заявників та терміну реєстрації. Така ціна встановлена як для фізичних, так і для юридичних осіб.
Якщо ви бажаєте зареєструвати свою ТМ у США, тоді вам необхідно звернутися до патентних повірених. Фахівці, в свою чергу, подають заявку через національне патентне відомство - як онлайн, так і в паперовому вигляді.
Згідно з американським законодавством є певні вимоги до ТМ. Так, ви не зможете зареєструвати торгову марку, якщо вона містить у собі знаки державної символіки або дискримінаційні позначення, аналогічна вже зареєстрованій ТМ, вводить в оману споживачів, а також якщо вона є аморальною тощо.