В Україні і по всьому світу
Правовий захист торгової марки доступний тільки в межах країни, де була здійснена реєстрація. Щоб забезпечити безпеку товарного знаку за межами своєї держави, необхідно подати заявку в патентні відомства тих країн, де планується використання ТМ. Таким способом, для отримання правового захисту за кордоном необхідна міжнародна реєстрація торгової марки. Ця процедура дозволяє звести до мінімуму можливі ризики. Без реєстрації за кордоном власника бізнесу можуть чекати наступні проблеми:
Щоб убезпечити свій бізнес, рекомендуємо замовити реєстрацію міжнародної торгової марки в Wise Group. Після консультації наші фахівці визначать оптимальну стратегію захисту вашої інтелектуальної власності та візьмуть на себе всі необхідні процедури для отримання відповідного сертифікату.
Для України одним із пріоритетних напрямків для реєстрації міжнародної ТМ залишаються країни СНД. Отримати правовий захист товарних знаків у цьому регіоні можна декількома способами:
Подача заявки в кожне національне відомство є витратною процедурою як щодо часу та зусиль, так і в плані грошових витрат. Доцільніше вибирати цей спосіб у разі, коли реєстрація потрібна в одній країні СНД або в декількох державах. Перевагою такої процедури є незалежність кожної з поданих вами заявок, тому відмова в жодній країні не вплине на успішність реєстрації в інший.
Міжнародна реєстрація через Всесвітню Організацію Інтелектуальної Власності (ВОІВ) дозволяє створити єдину заявку. Централізована подача документації значно спрощує процес і допомагає заявнику заощадити ресурси як при формуванні запиту, так і в подальшому управлінні своєю торговою маркою.
Реєстрація за Мадридською системою відноситься до одного з найбільш вигідних способів отримання охоронного документа на торгову марку. За допомогою єдиної заявки можна запросити реєстрацію свого позначення для товарів і послуг у 123 країнах. Так як реєстрація товарного знаку за Мадридською системою дозволяє централізовано керувати своїми торговими знаками, заявник може з легкістю продовжувати термін дії їх охорони в усіх країнах.
Для портфеля своїх ТМ, зареєстрованих за Мадридською системою, можна оперативно вносити зміни та розширювати географічний обхват своїх охоронних документів по світу. Також істотним плюсом є можливість оплачувати мито не в кожній окремо взятій країні, а через централізовану систему – через єдиний набір мит у швейцарських франках. Такий підхід дозволяє скоротити витрати на підтримку сертифіката в силі.
Перед відправкою товару або послуги на міжнародний ринок вам необхідно пройти процедуру реєстрації товарного знаку в країнах, які представляють ваші комерційні інтереси. Таким чином, ви захиститеся від своїх конкурентів та отримаєте зручну систему управління брендами.
У разі вашої зацікавленості двома або трьома країнами, вам необхідно подавати заявку для реєстрації в кожній з країн, але якщо країн для подачі набагато більше, то ефективніше з боку оптимізації грошових коштів і часу, подача однієї міжнародної заявки. Ви можете вказати будь-яку країну, яка відноситься до Мадридської угоди. Сьогодні ця система охоплює 117 країн.
Такого роду система реєстрації товарних знаків (торгових марок) дає можливість захисту бренду в декількох державах – членах союзу, дозволяє вирішити це питання, відправивши одну заявку в національне відомство товарних знаків вашої держави. У нашому випадку, в патентне відомство України ДП Український інститут промислової власності.
Реєстрація товарного знаку за мадридською системою має відмінні переваги перед іншими видами отримання охоронних документів:
При реєстрації товарних знаків через ВОІВ охоронний документ можна отримати строком на 20 років за Мадридською угодою. Документи, отримані по Мадридському протоколу, діють протягом 10 років. Обидва типи сертифіката можуть продовжуватися після сплати відповідних зборів.
Для отримання додаткової інформації про процедуру міжнародної реєстрації та її вартості, будь ласка, зв’яжіться з нашим консультантом і задайте своє питання онлайн.
Щоб успішно зареєструвати торговий знак за Мадридською системою, необхідно підготувати міжнародну заявку на одній з мов, визначених цим протоколом. Альтернативним варіантом може стати реєстрація ТМ у національному відомстві своєї країни, звідки заявка перенаправляється у ВОІВ. Перед складанням заявки необхідно визначитися з переліком країн, в яких необхідно отримати охорону товарного знаку.
Після формальної перевірки, якщо вона була успішною, ВОІВ публікує заявку в офіційному джерелі та вносить її в міжнародний реєстр. Далі документи перенаправляються в національні відомства країн, обраних заявником. Після перевірки заявки по суті цими відомствами визначається охороноздатність товарного знаку відповідно до законодавства кожної з країн. Якщо процедура була завершена з позитивним результатом, правовласник отримує повідомлення про успішну реєстрацію ТМ у кожній країні.
Терміни отримання охоронного документа за Мадридською системою міжнародної реєстрації знаків залежить від декількох факторів. Сюди входить як чистота та правильність заповнення документів, так і кількість країн, в яких потрібно отримати охорону торгової марки. Так як нормативних термінів для процедури реєстрації по даній системі немає, багато в чому швидкість розгляду та вивчення заявки залежить від експертиз національних відомств. У більшості випадків термін реєстрації складає 8-9 місяців.
Щоб прискорити процес, настійно рекомендуємо не займатися підготовкою заявки та пакету документів самостійно, а звернутися до фахівців Wise Group. Разом з виконанням цих процедур, експерти допоможуть вам відстежувати статус заявки та управляти реєстрацією свого товарного знаку, а також правильно визначити його класифікацію до подачі заявки. Наші фахівці роз’яснять вам, як продовжити дію охорони товарного знаку або анулювати його, передати право власності на об’єкт, отримати сертифікат в інших країнах.
Необхідно враховувати, що успішна реєстрація міжнародної торгової марки багато в чому залежить від професійної підготовки перед подачею заяви. Попередня перевірка товарного знаку не входить до переліку обов’язкових процедур, які супроводжують реєстрацію, однак її виконання допоможе виключити ряд перешкод на шляху до отримання сертифіката. Одним з них може стати виявлення ідентичних або тотожних торгових марок у базі. Для цього пошук проводиться не тільки в глобальній базі даних, але й у системах національних і регіональних відомств, деякі з яких можуть виявитися закритими або платними, що ускладнює самостійне виконання цієї процедури.
Оптимальним способом знайти та усунути можливі перешкоди заздалегідь стане звернення до фахівців Wise Group. Наші експерти перед подачею заявки проведуть глибокий аналіз баз даних по торговим маркам і нададуть докладні рекомендації щодо захисту своєї інтелектуальної власності. Перевага цієї процедури полягає в грамотній оцінці охороноздатності об’єкта та можливості оперативно ввести зміни. Це дозволить вберегти заявника від ситуації, коли він отримає відмову в реєстрації, витративши певну суму на сплату мита. Також фахівці нашої компанії допоможуть вам уникнути помилок в оформленні документа, які можуть спричинити відмову при проведенні формальної експертизи.
Питання: Якщо ТМ належить нерезиденту України (міжнародна реєстрація ТМ), як зареєструвати цю ТМ на його дочірню компанію в Україні за правом використання тільки в Україні.
Відповідь: Міжнародна реєстрація ТМ ні про що не говорить. Реєстрація марки міжнародного зразка не гарантує реєстрацію по всьому світу й континентам за замовчуванням. Для початку слід ретельно вивчити список країн, де була здійснена реєстрація ТМ. Тільки в цьому випадку реально адекватно оцінити ситуацію та мати про неї повне уявлення.
З більшою часткою ймовірності, реєстрація ТМ в Україні все ж відсутня. Відповідно до чинного законодавства, це означає, що при реєстрації будь-якої ТМ на території України права власника торгової марки будуть захищатися тільки в межах держави.
Для реєстрації ТМ слід оформити заявку. Вона ініціює реєстрацію в Україні. Вартість послуги залежить від типу марки, числа класів і присутності кольору у знаку. Залишилося сплатити рахунки та оформлення вступає в обробку. Зазвичай реєстрація займає не більше кількох тижнів.
Глобальна (міжнародна) реєстрація торгової марки користується попитом, завдяки зменшеній вартості процедури. Також підприємець економить час на подачу заявки відразу в декількох країнах. При необхідності дію ТМ можна продовжити або додати відсутні відомості. Процедура визнана ефективним інструментом для розширення та успішності бізнес-діяльності.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.
У більшості випадків міжнародна реєстрація ТМ відбувається за Мадридською системою, порядок якої дозволяє заявнику вибрати одну з трьох мов для оформлення заявки: англійську, іспанську або французьку.
Вартість здійснення міжнародної реєстрації ТМ починається від 1000 доларів США. Це залежить від кількості класів МКТП, виду ТМ, кольорової гами, кількості заявників та кількості країн. Така ціна встановлена як для фізичних, так і для юридичних осіб.
Здійснивши міжнародну реєстрацію ТМ, ви отримаєте ряд переваг. Ввезення або вивезення вашої продукції за межі держави буде відбуватися виключно за вашим дозволом. Конкуренти не зможуть незаконно скористатися вашою ТМ або товарами в тих країнах, де ваша марка буде зареєстрована. Також ви будете мати виняткове право на використання своєї ТМ.
Терміни здійснення міжнародної реєстрації ТМ визначаються індивідуально для кожної країни, але не раніше ніж 9-12 міс. з моменту подачі.
Реєстрація ТМ у декількох країнах необхідна в тому випадку, коли ви плануєте розширювати свій бізнес і поширювати товари або послуги на території інших держав. Якщо ж ваша продукція знаходиться виключно на національному ринку, тоді вам достатньо буде пройти реєстрацію ТМ в Україні.
У першу чергу, потрібно подати пріоритетну заявку до національного відомства. Потім виходити на міжнародну реєстрацію за Мадридською системою, сплатити всі необхідні мита та правильно оформити всі документи (так як вимоги щодо документації залежать від країни, куди подається заявка на ТМ).