В Україні і по всьому світу


Оцінка об'єктів інтелектуальної власності

Професійний підхід – обдумане рішення!

  • Термін - від 5 днів
  • Ціна - від 15000 грн
  • 100% гарантія результату
Замовити консультацію

Навіщо потрібна оцінка інтелектуальної власності?

  • Заключення
    угод купівлі-продажу ОІВ
  • Заключення ліцензійного договору
  • Нотаріальне оформлення спадщини
  • Внесення до статутного капіталу нового підприємства
  • Купівля-продаж підприємства, яке володіє ОІВ
  • Передача в заставу
  • Залучення зовнішнього інвестора
  • Визначення розміру оподаткування
  • Визначення розмірів збитку
  • Оцінка дії підприємства в цілому

Етапи оцінки об'єктів інтелектуальної власності

1
Визначення завдання на оцінку та укладання договору
2
Ідентифікація об'єкта оцінки
3
Збір і аналіз інформації. Вибір методів оцінки
4
Узгодження результатів. Складання звіту про оцінку

Вартість і терміни оцінки об'єктів інтелектуальної власності

  • ОЦІНКА ТОРГОВИХ
    МАРОК
    від 5 днів
    від 15000 грн
  • ОЦІНКА
    ПАТЕНТІВ
    від 5 днів
    від 15000 грн
  • ОЦІНКА АВТОРСЬКИХ ПРАВ
    від 5 днів
    від 15000 грн
  • ОЦІНКА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
    від 5 днів
    від 15000 грн

Точна вартість і терміни оцінки оів

  • визначаються оцінювачем індивідуально після ознайомлення із завданням на оцінку в день подачі заявки.
Захист прав інтелектуальної власності в мережі Інтернет
Що відбувається з ПДВ під час передачі майнових прав інтелектуальної власності нерезиденту?
Захист прав інтелектуальної власності в Україні

Відео відгуки клієнтів

відгуки клієнтів

Благодарю вас за оперативно выполненную оценку нашей торговой марки! Информация в отчете изложена достаточно грамотно и доступно. У меня, в человека не понимающего ничего в оценке, никаких вопросов не возникло. Еще раз спасибо!
Компания ВАЙЗ ГРУП помогла зарегистрировать права на интеллектуальную собственность. Все было сделано максимально качественно, быстро и по доступной цене. Однозначно рекомендую.
Шановна команда патентно-юридичної компанії «Вайз Груп»! Ми хочемо висловити щиру подяку і задоволення від співпраці з вами в області реєстрації прав на інтелектуальну власність, а саме торгової марки «Узин», яка пройшла швидко і якісно. Кожен крок робився згідно з планом дій, який ми обговорювали ще на початку реєстрації. Бажаємо творчих успіхів, економічного і фінансового благополуччя, зміцнення взаємин на благо наших організацій! 04.07.2017року Пастухов Сергій Володимирович.
По поручению руководства нашей фирмы я обращалась в WISE GROUP для получения юридической помощи по регистрации авторских прав. Все работы были проведены в сжатые сроки на высоком профессиональном уровне. О сотрудничеством с WISE GROUP остались самые приятные впечатления.
Очень понравилась настойчивость и кропотливость сотрудников в выполнении своих рабочих функций. Надеюсь на дальнейшее успешное развитие наших деловых отношений.
Прекрасная компания, в которой собраны профессионалы своего дела. Для них нет нерешаемых задач. Настоятельно рекомендую.

Залишилися питання?
Ви за крок до відповіді!

  • Які документи потрібні для оцінки ОІВ?
  • Скільки буде коштувати моя інтелектуальна власність?
  • Які мені загрожують ризики, якщо я не зареєструю ОІВ?

зателефонуйте нам

або замовте зворотній зв'язок

Оцінка об’єктів інтелектуальної власності — це процедура, при якій проводиться розрахунок ціни нематеріальних продуктів діяльності людини. По суті, це право фізичної / юридичної особи на отримання конкретного продукту, який здійснений шляхом інтелектуальної діяльності.

При цьому також є можливість вигідно його використовувати або реалізувати. Незалежно, здійснюється інтелектуальна власність або купується, потрібно зробити її оцінку. Показник визначає суму, яку новий власник готовий оплатити, щоб отримати права на результат інтелектуальної праці. Оцінка прав на об’єкти індивідуальної власності проводиться стосовно різних об’єктів.

Поширені методи проведення оцінки й отримання результату

Традиційним методом отримання ціни ІВ вважається розрахунок, при якому застосовуються різні способи його визначення.

Спосіб, заснований на ціні ринку

Найбільш поширений і зрозумілий спосіб отримання тарифу, за яким може продаватися ІВ на ринку серед конкурентів. При цьому покупець і продавець володіють усіма даними про використання об’єкта інтелектуальної власності.

Метод, в основі якого лежать інвестиції

Даний спосіб розрахунку експерт застосовує для певного інвестора з урахуванням конкретної мети й умов вкладення.

Математичні розрахунки

Ціна визначається учасниками ринку з обов’язковим урахуванням умов і ситуацій, які прописані в договорі. Розрахунок ОІВ виробляє кожна сторона своїми силами, незалежно один від одного. При цьому для власника — це мінімальна, а для охочого придбати — максимальна ціна.

Спосіб з урахуванням балансу

Даний спосіб розрахунку застосовується при ОІВ об’єкта, який знаходиться на балансі підприємства та входить до складу активів, що не несуть матеріальної цінності.

Навіщо проводяться оцінки?

Вибір виду ОІВ залежить від мети оцінки. Перелік комерційних операцій, коли потрібно провести дослідження, постійно збільшується. Основними з них є:

  1. Зміни / доповнення статутного капіталу виробництва, коли в документ вноситься ІВ.
  2. Зміна власника установи.
  3. Зміна форми власності.
  4. Оцінка активів організації, що не мають матеріальний характер.
  5. Розрахунок частини інтелектуальної власності інвестиційного проєкту.
  6. Визначення суми, що компенсується.
  7. Збільшення ефективності використання активів.

Отримання цінової категорії ОІВ проводиться за міжнародними правилами, використовуючи підхід, який оптимально підходить для певної ситуації. Витратний метод ОІВ включає:

  1. Облік тарифу фактичних витрат установи на виробництво, захист, покупку або експлуатацію об’єкта за попередній звітний період. При цьому враховується інфляція та всі втрати.
  2. Витрати на заміну чинного об’єкта інтелектуальної власності аналогічним продуктом.

Підхід застосовується при звірці з наявністю, веденням балансового обліку, отриманням значення найменшого тарифу інтелектуальної власності, нижче якого власникові угода буде вважатися збитковою. Підхід «Порівняльний» застосовується при придбанні або збуті аналогічних продуктів. При цьому враховується характеристика аналогічного й об’єкта, який був раніше оцінений. Оцінка ОІВ з проведенням порівняльного підходу обмежена. Пов’язано це з оригінальністю та специфічною спрямованістю конкретного предмета ІВ, різними умовами в документі, який є підставою для проведення комерційної процедури (операції), і секретністю наданих даних. Знайти два абсолютно однакових об’єктів інтелектуальної власності в реальному житті дуже важко, тому при використанні порівняльного підходу раціональним буде застосування методу роялті. Його основа — це дані, які використовуються в ліцензійних угодах стандартних ставок роялті, що застосовуються в деяких конкретних напрямках і номенклатурі виробленого товару. Найбільш часто при ОІВ застосовується прибутковий підхід. Це комплекс розрахунків вартості інтелектуальної вартості передбачуваних доходів, які очікується отримати в майбутньому. Тому слід враховувати, що у висновку експерта будуть приблизні дані.

Розрахунок чистого прибутку визначається декількома способами:

  1. Методом переваги отримання прибутку. Він застосовується в тих випадках, коли планується її збільшити шляхом поліпшення якісних характеристик або значного збільшення обсягу виробленого товару.
  2. Способом переваги в витратах. Він працює в ситуаціях, коли чистий дохід планується збільшити шляхом зниження витрат на виробництво й подальшого використання об’єкта інтелектуальної власності у випуску аналогічної продукції.

З урахуванням того, який спосіб застосовується для скорочення розтрат, при використанні прибуткового підходу також застосовуються методи:

  1. Звільняють від роялті.
  2. Знижують ціну продукції.
  3. Облік позитивних аспектів заробітку й витрат, який ведеться одночасно.

При оцінці експерт може розділити прибуток, який приносить продукт інтелектуальної власності, між власником (виробником) і покупцем. У кожному конкретному випадку враховується обставини на ринку та можливі обставини, які можуть вплинути на отримання передбачуваного (запланованого) прибутку. Крім того, враховуються ризики, які пов’язані з отриманням можливого результату від користування правами на власність. Вибір способу ОІВ безпосередньо залежить від певних умов договору, які обумовлюються перед оформленням документів:

  1. Купівля або продаж.
  2. Приватизація об’єкта.
  3. Акціонування організації.
  4. Перейменування / реструктуризація компанії.
  5. Збут акцій.

У більшості випадків процедура оцінки полягає у визначенні вартості бізнесу, після чого експерт розраховує цінову категорію окремих активів.

Інтелектуальна власність як предмет експертної оцінки

Сучасне законодавство містить термін «інтелектуальна власність». Сьогодні його вживання стає все частішим, у зв’язку зі збільшенням спірних і навіть конфліктних ситуацій навколо такої власності.

Підсумки інтелектуальної праці не відчутні, однак це майно, як і фізичні предмети. Отже, усе, що має цінність, у наш час може стати причиною спірних моментів, особливо з огляду на те, що ІВ в окремих ситуаціях цінується дуже дорого.

Під оцінкою інтелектуальної власності мається на увазі встановлення вартості обсягу прав на продукти інтелектуальної діяльності, володіння якими несе певну вигоду правовласнику. При отриманні необхідних інтелектуальних прав власник зможе розпоряджатися власністю.

Коли потрібна оцінка інтелектуальної власності?

Для визначення вартості використання торгової марки, патенту або іншого об’єкта права інтелектуальної власності, оцінювачами проробляється копітка робота з дослідження об’єкта оцінки. Команда фахівців «Wise Group» знає, наскільки унікальним може бути кожен випадок, тому розробляють індивідуальний підхід. Ми допоможемо в найпоширеніших або унікальних випадках.

Найчастіше оцінка інтелектуальної власності потрібна в таких випадках:

  • Визначення суми гонорару за авторську роботу.
  • При продажу прав на ІВ.
  • При внесенні до статутного капіталу підприємства.
  • При постановці на баланс фірми.
  • На етапі ліцензування та визначення вартості ліцензійного продукту.
  • При складанні пропозицій для інвесторів або кредитних спільнот.
  • При розрахунку франшизи або платежів за ліцензійними договорами (роялті).
  • При визначенні збитків, завданих неправомірними діями (піратство, розкриття комерційної таємниці й т.д.).

Кажучи узагальнено, оцінка інтелектуальної власності потрібна в питаннях маніпуляції нею в рамках законодавчих відносин. У короткі терміни ви отримаєте Звіт про оцінку патентів, наукових праць, комп’ютерних програм та інших об’єктів інтелектуальної власності.

Як оцінити вартість інтелектуальної власності?

В Україні, як і в інших країнах, інтелектуальна власність є центральним об’єктом суперечок і розбіжностей. Багато людей вважають, що можуть без праці привласнити собі результати інтелектуальної власності й не отримати за це ніякого покарання.

Це судження правильне лише в тих випадках, коли інтелектуальна власність ніяк не захищена з боку Закону України. У всіх інших випадках, власник прав на інтелектуальну власність може розпоряджатися нею, як йому заманеться.

Однак отримати ці права без відповідної оцінки вартості неможливо.

Ви завжди можете звернутися за допомогою щодо оцінки інтелектуальної власності в Україні до професіоналів компанії «Вайз Груп».

Що дає оцінка?

Завдяки оцінці вартості інтелектуальної власності ви зможете з більшою точністю проводити всі операції з правами на інтелектуальну власність. Ви зможете передати, продати, купити права на володіння інтелектуальною власністю з повним розумінням її вартості.

Оцінка виконується в грошових величинах і дозволяє розрахувати об’єктивну корисність того чи іншого об’єкта інтелектуальної власності компанії.

У чому відмінність бренду (торгової марки) від товарного знаку?

Багато хто вважає, що ці поняття означають одне й те ж, проте між ними є істотні відмінності:

  • Торгова марка і бренд – синоніми, але з невеликим розходженням у значенні. Торгова марка – це набір властивостей, образів товару, які дозволяють йому виділятися серед аналогічної продукції інших виробників. Бренд – те ж саме, але він означає впізнаваність, високий ступінь довіри з боку споживачів.
  • Товарний знак – це торгова марка, яка пройшла реєстрацію. Він охороняється законом. Товарний знак засвідчує, що бренд існує. Товарний знак має вираз і може існувати в образотворчому, словесному або словесно-образотворчому (комбінованому) форматі.

Щоб у компанії з’явилося право на торгову марку, її необхідно зареєструвати як товарний знак. Тільки в цьому випадку торгова марка набуває юридичного захисту. Володарі права на інтелектуальну власність зможуть оскаржувати в суді випадки незаконного використання бренду іншими особами.

Оцінка вартості бренду: що варто знати?

Попит на послуги від незалежних оцінювачів пояснюється декількома причинами:

  • Бренд, якому довіряють, забезпечує компаніям основну частину прибутку.
  • Усе частіше для бізнесу важливим стратегічним завданням стає капіталізація торгової марки.

Торгова марка, якщо вона відображена в бухгалтерському балансі, стає нематеріальним активом. Як і будь-яке майно, вона може бути об’єктом різних операцій і угод: купівлі-продажу, здачі в оренду (мова йде про франчайзинг), внесення до статутного капіталу. Її вартість може значно підвищити ціну самого бізнесу. Є ситуації, коли тільки один нематеріальний актив коштує більше, ніж всі матеріальні активи разом узяті.

Методи визначення вартості бренду

Оцінювачі, перед якими поставлено мету визначити об’єктивну вартість об’єкта, при аналізі та в розрахунках використовують різні методи.

  1. Прибутковий. Цей метод визнаний найбільш точним і дає можливість встановити реальну ціну. За цим методом ринкова вартість бренду буде дорівнює величині майбутніх фінансових потоків, які стали можливими завдяки використанню торгової марки.
  2. Витратний метод. Бренд – не той об’єкт, який створюється і стає відразу упізнаваним, починає приносити високий прибуток. Створення торгової марки – це не разова інвестиція. Її власники протягом тривалого часу вкладають кошти на просування, поліпшення і т.д. Витратний метод враховує витрати, які понесла компанія при створенні об’єкта. Недостатньо тільки розрахувати суми коштів, які були витрачені. Оцінювачі враховують і ситуацію на ринку, позицію і частку компанії на ньому, лояльність споживачів, величину вкладень на рекламу та просування.
  3. Порівняльний метод. При даному способі оцінювачі беруть до уваги досвід продажів компаній з аналогічною позицією на ринку, продукцією, приблизно однаковим ступенем лояльності цільової аудиторії.

З приводу ефективності цього методу ходять суперечки, і заведено вважати, що орієнтуватися на дані, отримані шляхом порівняння, не варто. Якщо йде мова про продаж торгової марки окремо від компанії, то цей спосіб не застосуємо. Застосовуючи ринковий метод, можна отримати лише приблизну або попередню вартість об’єкта.

Навіщо потрібна оцінка вартості бренду?

Знаючи, скільки точно коштує бренд, власники прав на нього можуть:

  • Вигідно його продати.
  • Залучити інвестиції.
  • Поставити на баланс і сформувати ефективну структуру капіталу.
  • Прийняти правильні маркетингові й управлінські рішення, направлення на посилення позицій компанії.

Якщо власники бізнесу проводять оцінку регулярно та простежують зміни її ціни, то це дозволить їм зробити важливі висновки про діяльність фірми. Так, підвищення вартості означатиме, що бренд просувається та розвивається в правильному напрямку.

Які документи потрібні для оцінки бренду?

Документи, необхідні для оцінки торгової марки:

  1. Свідоцтво на торгову марку.
  2. Короткий опис (послуги), виробленого під оцінюваною торговою маркою.
  3. Короткий опис ринку товарів (послуг), що виробляються під оцінюваною торговою маркою.
  4. Короткий опис комерційного використання торгової марки.
  5. Витрати, вироблені на створення торгової марки.
  6. Витрати на правову й інші види охорони торгової марки.
  7. Дані про дохід, генерований ТМ.
  8. Реквізити замовника оцінки.

Якщо вам необхідно ефективно, якісно й оперативно виконати експертизу об’єктів ІВ, тоді наша компанія до ваших послуг!

Фахівці «Вайз Груп» мають не тільки теоретичний потенціал, але й багатий досвід для таких операцій. Ми ведемо процес від моменту звернення до успішного його завершення.

Телефонуйте за вказаними телефонами — і отримаєте всі вигоди співпраці з професіоналами!

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

Можемо почати вже сьогодні

  • Підписання договору і передача документів
  • Передоплата замовлення зручним вам способом
  • Отримання готових документів оцінки

Готові документи від 2-х днів

Днів
Годин
Хвилин
Секунд

Почати зараз

наші клієнти

Клиент AQUA PRO, логотип
Клиент Golets, логотип
Клиент za-za design, логотип
Клиент Вектор Банк, логотип
Клиент Smile, логотип
Клиент your time, логотип
Клиент Рекламный текстиль, логотип
Клиент Игар, логотип
Клиент Vero Teks, логотип
Клиент Смидл, логотип
Клиент Счастливые лица, логотип
Клиент Сырный дом, логотип
Клиент Unigran, логотип
Клиент Хот Принт, логотип
Клиент Ровас, логотип
Клиент Фармастарт, логотип
Клиент aden, логотип
Клиент adidog, логотип
Клиент Вода UA, логотип
Клиент Beefys, логотип
Клиент frosch, логотип
Клиент Garage, логотип
Клиент Liga Pro, логотип
Клиент pay beam, логотип
Звіт про оцінку майнових прав інтелектуальної власності,

Звіт про оцінку майнових прав інтелектуальної власності

Ви отримуєте звіт про оцінку, виконаний відповідно до Закону України про оцінку майна та майнових прав, національного стандарту про оцінку майнових прав інтелектуальної власності та міжнародних стандартів оцінки.

Звіт прошитий, пронумерований та завірений підписом і печаткою суб'єкта оціночної діяльності та оцінювачем, який виконував оцінку.

Подивитись приклад (pdf)

Часті питання

Права на які об'єкти інтелектуальної власності можуть бути оцінені?

Будь-які охоронювані об'єкти інтелектуальної власності можуть бути оцінені. Найчастіше об'єктами оцінки стають права на товарні знаки, винаходи та корисні моделі, промислові зразки, твори науки, мистецтва і літератури, а також програми для ЕОМ.

Що, якщо я маю сумніви, що мені потрібна оцінка інтелектуальної власності?

Якщо ви сумніваєтеся, чи потрібна вам оцінка об'єкта, або ж хочете отримати інформацію про приблизну вартість послуги, ви можете звернутися до експерта і поставити всі питання. Для цього використовуйте кнопку

Скільки коштує оцінка інтелектуальної власності?

Вартість послуги залежить від складності завдання, і обсягу робіт, які необхідно виконати оцінювачу компанії.

Які відомості та документи необхідно надати для проведення оцінки товарного знаку, винаходу чи іншого об'єкта, що охороняється?

Перелік документів і даних, які необхідні для проведення оцінки, визначається оцінювачем після вивчення об'єкта. У загальному випадку необхідно підтвердження прав на об'єкт, розрахунки витрат на розробку об'єкта, його правову охорону і рекламу, а також оцінка готовності до введення в оборот, оцінка собівартості та можливий строк корисного використання об'єкта оцінки.

В яких випадках необхідна оцінка інтелектуальної власності?

Як правило, визначати вартість інтелектуальної власності потрібно при укладанні угоди купівлі-продажу товарного знаку, при внесенні об'єктів в статутний капітал, при передачі об'єкта в користування, в заставу, або при проведенні приватизації. За оцінкою об'єкта потрібно звернутися в разі, якщо інтелектуальну власність використовували неправомірно, і потрібно встановити розмір завданих вам збитків. Процедура необхідна, якщо стоїть завдання визначити суму винагороди авторам, які створили об'єкт, або якщо потрібно залучити інвестиції.

Які вигоди може отримати підприємство від оцінки своїх об'єктів інтелектуальної власності?

Завдяки оцінці інтелектуальної власності, підприємство може полегшити собі вирішення багатьох завдань. Об'єкти такого типу належать до нематеріальних активів, однак за допомогою оцінки їх можна ідентифікувати і отримати з них дохід в майбутньому. Завдяки оцінці об'єкти можна буде показати в бухгалтерському обліку, продавати або визначати ціну на ліцензію, а також використовувати в заставних операціях.

залишились питання?