Кейс: «Реєстрація ТМ, що мала ризики відмови»
Завдання
Клієнт звернувся до Вайз Груп з метою отримання роз’яснень про складність реєстрації його ТМ, а також з метою здійснення такої реєстрації при належному обґрунтуванні та вмотивованості.
Необхідно зазначити, що клієнт попередньо отримував кілька відмов від патентно-юридичних фірм про відмову в наданні юридичних послуг щодо реєстрації ТМ. Відмова була пов’язана з неможливістю доведення Укрпатенту правомірності реєстрації знаку клієнта та набуття його ТМ розрізняльної здатності.
Хід виконання проєкту
Під час здійснення експертом процедури діловодства клієнт отримав повідомлення від Укрпатенту про можливу відмову в реєстрації знаку, яка була мотивована тим, що позначення заявника можна сплутати зі словесним знаком «Смачно!», раніше зареєстрованим в Україні на ім’я ТОВ «Телеканал СТБ» щодо споріднених послуг (№35605).
Спеціаліст Вайз Груп з питань інтелектуальної власності обґрунтувала непогодження з висновком експерта Укрпатенту та довела, що позначення не може вважатися тотожним з іншим позначенням, оскільки воно не збігається зі словесним знаком №35605 у всіх елементах. Зокрема, відомий товарний знак за №35605 виконаний стилізованим шрифтом у вигляді слова «Смачно» та є словесним.
Натомість експерт нашої компанії наголошувала на тому, що заявлений на реєстрацію знак виконано також стилізованим шрифтом жовтого кольору, при цьому контур літер забарвлений в чорний колір, і складається з двох слів: «СМАЧНО» та «кафе». При цьому зображувальна частина знаку виконана у формі капелюха кухаря, що забарвлений у білий колір. Таким чином, знак, що заявляється є комбінованим і кольоровим. Тому запропонований товарний знак не є тотожним з відомим знаком, що є власністю каналу СТБ.
Також одними з головних етапів роботи було проведення порівняльного аналізу на звукову (фонетичну) схожість знаків і доведення несхожості за графічними (візуальними) ознаками. Таким чином було визначено, що слово «Смачно» відповідає на питання «як?», а словосполучення «кафе СМАЧНО» відповідає на питання «кафе яке?».
З огляду на вищезазначене, споживачі сприймають знак і позначення, що порівнюються, як семантично різні. Мислення та відчуття кожної людини індивідуальне, тому у свідомості конкретного споживача можуть виникнути будь-які миттєві асоціації. Але основним призначенням торговельної марки є здатність відрізнити послуги однієї особи від однорідних послуг іншої особи на ринку. Асоціації та впевненість — різні поняття, які ведуть до різних наслідків. Тому виникнення асоціації викликає цікавість, а стійке змішування послуг різних осіб призводить до втрати прибутків.
Результат
У результаті надання необхідних і достатніх доказів Укрпатент повною мірою погодився з доводами експерта Вайз Груп та прийняв рішення про надання правової охорони ТМ, що була раніше подана на реєстрацію. Наразі клієнт уже отримав Свідоцтво України на Знак для Товарів і Послуг.
Таким чином, спеціалістом було якісно та професіонально виконано його першочергове завдання.
Було цікаво? Дізнайтесь більше! Наприклад про те, як наші експерти допомагали клієнту з реєстрацією Свідоцтва на торговельну марку у сфері ресторанного бізнесу. Подробиці в кейсі.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.