vibir klasu mktp dlya reyestraciї torgovoї marki

Класи МКТП для реєстрації торгової марки

Кожен, хто стикався з реєстрацією торгової марки, знає, що перед подачею заявки необхідно визначитися з класом товарів і послуг. Що це таке? У цій статті ми обговоримо поняття “класи МКТП” та особливості їх визначення.

У світі існує безліч товарів і послуг. Якби всі ці об’єкти не розділили на певні класи, ми б не зустріли сьогодні таку велику кількість товарних знаків. Це обумовлено тим, що існує обов’язкова умова при реєстрації ТМ – знаки не повинні мати схожі ознаки з іншими торговими марками. 

Таким чином, Всесвітня організація інтелектуальної власності створила спеціальні класи МКТП (міжнародна класифікація товарів і послуг), що розділяють товари та послуги на групи, в рамках яких вже й відбувається реєстрація товарних знаків.

Компанія Вайз Груп спеціалізується в усіх напрямках інтелектуальної власності, у тому числі й реєстрації торгової марки. Ми допоможемо вам швидко, якісно та доступно пройти процедуру реєстрації, а також підкажемо, як правильно визначати клас МКТП для товарного знаку.

Наша компанія надає послуги у сфері інтелектуальної власності вже 10 років, і за цей час наші фахівці зареєстрували понад 750 торгових марок. Ось чому нам довіряють і нас вибирають!

Залишайте заявку на нашому офіційному сайті, і найближчим часом з вами зв’яжеться фахівець!

Що таке МКТП?

МКТП – це міжнародна класифікація товарів і послуг. А торгова марка – це спеціальне позначення, яке ідентифікує певне підприємство серед інших подібних. Товарний знак у більшості випадків відображає характер вироблених товарів або послуг, що надаються.

Компанія орієнтується на виробництві певних продуктів, а наявні класи МКТП дозволяють точно та детально класифікувати вироблені підприємством товари або послуги. Таким чином, головна умова реєстрації торгової марки полягає в тому, щоб не було наявності ступеня змішування з іншими товарними знаками, які належать до одного класу.

Важливо! Пам’ятайте, що в жодному разі не можна вказувати клас просто так, заздалегідь не проаналізувавши свою продукції. Це може привести до того, що вам відмовлять у реєстрації або через деякий час визнають вашу торгову марку недійсною.

Для чого необхідні класи МКТП?

МКТП створена з однією метою – для вдосконалення та спрощення процедури реєстрації товарного знаку. Сьогодні, якщо ви не визначитеся з класом МКТП для своїх товарів або послуг, процедура реєстрації не буде успішною, а заявку взагалі відхилять.

Документ, який регулює класи МКТП, – це Угода, яка була підписана на Ніццькій дипломатичній конференції. Крім даного нормативно-правового акту, нічого не встановлює порядок систематизації товарів і послуг у порядкових класах. Наразі актуальна одинадцята редакція МКТП, яку скорочено зазначають як МКТП11 або МКТП-11.

Як вибрати класи МКТП для реєстрації торгової марки?

Як правильно використовувати МКТП? Нижче ми зазначили основні правила, які допоможуть вам розібратися в цьому питанні:

  1. Заголовки. За правилом заголовки вказують на загальну сферу, яка охоплює товари та послуги, що реєструються в тій чи іншій класифікації. Вони не містять точні назви якихось конкретних товарів або послуг.
  2. Перелік класів товарів і послуг з поясненнями. Кожен клас, крім заголовка, містить спеціальний перелік. Саме в цьому переліку й необхідно шукати товар або послугу, яку ви б хотіли зареєструвати. Таким чином, ви зможете правильно класифікувати необхідні об’єкти.
  3. Загальні терміни. Також існує таке поняття, як “загальні терміни”. Вони можуть зустрічатися в декількох класах. Бувають пункти в МКТП, де один і той же термін зустрічається в поясненнях декілька разів. У такому випадку слово або словосполучення виділяється зірочкою (*), а нижче є опис його значень для певного товару або послуги.
  4. Квадратні дужки. Назви продукції або послуги можуть містити текст, виділений квадратними дужками. Це означає, що текст всередині дужок – роз’яснення до попереднього слова (словосполучення чи речення), яке стоїть перед дужками.
  5. Для того щоб зареєструвати свої права на об’єкт (товар або послугу), під час оформлення його детального опису уникайте вживання загальних, усіма відомих слів. Найкраще формуйте свої роз’яснення, використовуючи при цьому виключно терміни, які згадуються в класах МКТП.
  6. Сьогодні редакція класів МКТП охоплює сторінки, які розбиті на дві колонки. Кожна назва товару або послуги виражена у вигляді статті, в якій є переклад на російську мову, базовий номер і необхідна інформація про об’єкти, що належать до даного класу.

Які існують правила використання МКТП?

Товари та послуги, які вказані в заголовках, вважаються загальними напрямами. Завдяки їм можна встановити точну класифікацію. Для цього необхідно перейти до частини, яка містить Алфавітний перелік. Якщо за допомогою всіх наявних розділів МКТП не вийшло встановити необхідну класифікацію, тоді потрібно дотримуватися правил, які встановлені для окремих видів товарів і послуг.

Отже, зазначимо основні правила, які класифікують окремі товари:

  1. Готові вироби. У більшості випадків їх класифікацію встановлюють, відштовхуючись від функціонального призначення. Якщо об’єкти, що реєструються, неможливо знайти в розділах, тоді аналізують подібні вироби та їх класифікацію. У разі, якщо функціональні призначення відсутні, тоді використовують інші критерії. Наприклад, матеріал або механізм роботи.
  2. Готові вироби, які мають кілька цільових призначень (прикладом може бути радіобудильник). Такий об’єкт класифікується за аналогією з попереднім. Однак у переліку товарів і послуг шукають його цільові призначення.
  3. Необроблена або не повністю оброблена сировина. Основним критерієм класифікації в даному випадку виступає матеріал, який входить до складу сировини.
  4. Товари, які спрямовані для застосування в іншому виробі. Якщо цільове призначення єдине, то класифікується за аналогією з попереднім пунктом. Якщо є більше однієї функції – за аналогією з першим пунктом.
  5. Готові вироби або напівфабрикати. Головна ознака класифікації – матеріал, з якого складаються вироби. Однак дані об’єкти можуть містити декілька різних матеріалів, тоді необхідно спиратися на той елемент, якого в процентному співвідношенні найбільше.
  6. Судини (місткості), які вироблені для розфасовки та збереження товарів. Процес класифікації відбувається за системою, яку використовують щодо упакованих товарів.

Також особливі правила існують і під час класифікації послуг, а саме: 

  1. Головна ознака – вид діяльності, що надається. Дані фактори вказані в заголовках класів, а також в роз’ясненнях до них.
  2. Послуги з прокату. Класифікуються на основі об’єкта прокату. Тобто послуга буде відноситися до того ж класу, що й об’єкт, який є її складовою.
  3. Послуги, які спрямовані на надання будь-якої інформації (наприклад, консультація). Класифікація відбувається подібно до попереднього пункту. Однак головним фактором буде не об’єкт прокату, а предмети та послуги щодо яких споживач буде отримувати необхідну йому інформацію.

Проте правильно відшукати потрібний клас МКТП – це тільки пів справи. Потрібно пам’ятати, що кожен клас має певні особливості, не звернувши увагу на які, можна отримати відмову в реєстрації.  

Наша порада – звернутися за допомогою до відповідних фахівців, які повністю виконають за вас процедуру класифікації та реєстрації. Таким чином ви будете впевнені, що процедура пройде швидко та успішно.

Було цікаво? Тоді читайте більше! Наприклад про те, яку нову базу створила Всесвітня організація інтелектуальної власності (ВОІВ)?

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 1085 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

reyestratsiya domenu ua
Реєстрація домену UA: особливості та переваги
apple proti moskalenka u chomu sut pretenziї
Apple проти Москаленка: у чому суть претензії?
vzayemodiya voiv ta ukrpatentu pereyshla na novyy rivenʹ 1
Взаємодія ВОІВ та Укрпатенту перейшла на новий рівень
передача прав на тм
Передача прав на торгову марку: плюси та як передати по ліцензії
захист ТМ
Кейс: “Допомога клієнту у захисті прав на торгову марку”
Кейс реєстрація тм
Кейс: “Реєстрація ТМ, що мала ризики відмови”
ТМ у сфері ресторанного бізнесу
Кейс: “Реєстрація Свідоцтва на торговельну марку у сфері ресторанного бізнесу”
кейс реєстрація тм на медицинські препарати
Кейс: “Допомога клієнту в реєстрації свідоцтва на торгову марку”
Як зареєструвати торгову марку?
Реєстрація торгової марки: детальний опис процедури