Класи МКТП для реєстрації торгової марки
5ae6354ae2692 cad024 f74aa49fcd8c4486a51f0875c92543ff 0

Класи МКТП для реєстрації торгової марки

Кожен, хто стикався з реєстрацією торгової марки, знає, що перед подачею заявки необхідно визначитися з класом товарів і послуг. Що це таке? Зараз ми обговоримо.

У світі існує безліч товарів, продукції, послуг. Звичайно ж, якщо їх не розділити, ми б не зустріли сьогодні таку кількість товарних знаків, адже є обов’язкова умова при реєстрації – знаки не повинні мати схожі ознаки з іншими торговими марками. Таким чином, Всесвітня організація інтелектуальної власності створили спеціальні класи МКТП (міжнародна класифікація товарів і послуг), що розділяють товари і послуги на групи, в рамках яких і реєструють товарні знаки.

У цій статті ми детально поговоримо про класифікацію товарів і послуг. Цікаво? Тоді читайте далі?

Що таке МКТП?

Як ми зазначали вище, МКТП – це міжнародна класифікація товарів і послуг. У свою чергу, торгова марка – це спеціальне позначення, яке ідентифікує певне підприємство серед інших подібних. Крім того, товарний знак в більшості випадків відображає характер вироблених товарів або послуг, що надаються.

Компанія орієнтується на виробництві певних продуктів. Тому і реєструвати торговельну марку необхідно відповідно до цих продуктів.

Існуючі класи МКТП дозволяють точно і детально класифікувати вироблені підприємством товари або послуги, що надаються. Таким чином, умова реєстрації торгової марки про те, що не допускається наявність ступеня змішування з іншими товарними знаками, діє в рамках певного класу.

Однак пам’ятайте, що ні в якому разі не можна вказувати клас просто так, не проаналізувавши свою продукції. Це може привести до того, що вам відмовлять в реєстрації або через деякий час визнають вашу торгову марку недійсною.

Для чого необхідні класи МКТП?

Класифікація МКТП призначена з однією метою – для реєстрації товарного знака. Без цього фактора процедура не буде успішною, а заявку відхилять.

Документ, який регулює цю класифікацію, – це Угода, яка була підписана на Ніццької дипломатичній конференції. Сьогодні, крім даного нормативно-правового акту, нічого не встановлює порядок систематизації товарів і послуг в порядкових класах. У сучасний час актуальна одинадцята редакція МКТП, яку скорочено зазначають, як МКТП11 або МКТП-11.

Як вибрати класи МКТП для реєстрації торгової марки?

Отже, давайте тепер обговоримо, як же правильно використовувати МКТП. Ось правила, які допоможуть вам розібратися в даному питанні:

  1. Заголовки. За загальним правилом заголовки вказують на загальну сферу, яка охоплює товари і послуги, що реєструються в тій чи іншій класифікації. Вони не містять точні назви якихось конкретних товарів або послуг.
  2. Перелік класів товарів і послуг з поясненнями. Кожен клас, крім заголовка, містить в собі спеціальний перелік. Ось саме в цьому переліку необхідно шукати товар або послугу, яку ви б хотіли зареєструвати. Таким чином, ви зможете правильно класифікувати свій об’єкт або роботу.
  3. Загальні терміни. Існує таке поняття, як “загальні терміни”. Вони можуть зустрічатися не в одному класі. Бувають пункти в МКТП, де один і той же термін зустрічається в поясненнях до декількох класів. У такому випадку слово або словосполучення виділяється зірочкою (*), а нижче є опис його значень для певного товару або послуги.
  4. Квадратні дужки. Назви продукції або роботи може містити в собі текст, виділений квадратними дужками. Що це означає? Текст, що знаходиться всередині дужок – це роз’яснення до попереднього слова (словосполучення чи речення), яке стоїть перед дужками.
  5. Для того, щоб зареєструвати свої права на об’єкт (товар або послугу), під час оформлення його детального опису уникайте вживання загальних, усіма відомих слів. Найкраще формуйте свої роз’яснення, використовуючи при цьому виключно терміни, які згадуються в класах МКТП.
  6. Сьогодні редакція класів МКТП містить в собі сторінки, які розбиті на дві колонки. Кожна назва товару або послуги виражено у вигляді статті, в якій є переклад на російську мову, базовий номер і необхідна інформація про об’єкти, що належать даному класу.

Які існують правила використання МКТП?

Товари та послуги, які вказані в заголовках, вважаються загальними напрямками. З їх допомогою можна встановити точну класифікацію. Для цього необхідно перейти до частини, яка містить Алфавітний перелік. Якщо за допомогою всіх існуючих розділів МКТП не вийшло встановити необхідну класифікацію, тоді потрібно дотримуватися правил, які встановлені для окремих товарів і послуг.

Отже, давайте поговоримо про такі правила, які класифікують окремі товари:

  1. Готові вироби. У більшості випадків їх класифікацію встановлюють, відштовхуючись від функціонального призначення. Якщо об’єкти, що реєструються, неможливо знайти в розділах, тоді аналізують подібні вироби та їх класифікацію. У разі, якщо функціональні призначення відсутні, тоді використовують інші критерії. Наприклад, матеріал або систему роботи.
  2. Готові вироби, які мають кілька цільових призначень (прикладом може бути радиобудильник). Даний об’єкт класифікується за аналогією з попереднім. Однак у переліку товарів і послуг шукають все цільові призначення.
  3. Необроблена або не повністю оброблена сировина. Основним критерієм класифікації в даному випадку виступає матеріал, який входить до складу сировини.
  4. Товари, які спрямовані для застосування в іншому виробі. Якщо цільове призначення єдине, то класифікується за аналогією з попереднім пунктом. Якщо є більше однієї функції – за аналогією з першим пунктом.
  5. Готові вироби або напівфабрикати. Класифікуюча ознака – матеріал, з якого складаються вироби. Однак дані об’єкти можуть містити в собі кілька різних матеріалів, тоді необхідно спиратися на той елемент, якого в процентному співвідношенні найбільше.
  6. Судини (ємності), які вироблені для розфасовки і збереження товарів. Процес класифікації відбувається за системою, яку використовують щодо упакованих товарів.

Тепер поговоримо про деякі правила, які стосуються класифікації послуг. Такими є:

  1. Головна ознака – рід діяльності, що надається. Дані фактори вказані в заголовках класів, а також в роз’ясненнях до них.
  2. Послуги з прокату. Класифікуються на основі об’єкта прокату. Тобто послуга буде ставитися до того самого класу, що й об’єкт, який є її складовою.
  3. Послуги, які спрямовані на надання будь-якої інформації (наприклад, консультація). Класифікація відбувається подібно до попереднього пункту. Однак головним фактором буде не об’єкт прокату, а предмети і послуги щодо яких споживач буде отримувати необхідну йому інформацію.

Однак, знаючи всі правила або відшукавши в переліках ту назву або роз’яснення, що вам необхідно, не означає, що реєстрація об’єктів інтелектуальної власності пройде швидко, правильно і ефективно. Кожен клас має свої особливості, не звернувши увагу на які, можна взагалі отримати відмову на реєстрацію. Що ж робити, щоб не допустити фатальну помилку? Наша порада – звернутися за допомогою до відповідних фахівців, які повністю виконають за вас всю процедуру класифікації та реєстрації.

Таким чином, ми обговорили головні питання, пов’язані з класифікацією товарів і послуг.

Було цікаво? Тоді читайте більше! Наприклад про те, яку нову базу створила Всесвітня організація інтелектуальної власності (ВОІВ)?

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 842 ответа

Добавить комментарий

схожі статті

передача прав на тм
Передача прав на торгову марку: плюси та як передати по ліцензії
захист ТМ
Кейс: “Допомога клієнту у захисті прав на торгову марку”
Кейс реєстрація тм
Кейс: “Реєстрація ТМ, що мала ризики відмови”
ТМ у сфері ресторанного бізнесу
Кейс: “Реєстрація Свідоцтва на торговельну марку у сфері ресторанного бізнесу”
кейс реєстрація тм на медицинські препарати
Кейс: “Допомога клієнту в реєстрації свідоцтва на торгову марку”
Реєстрація ТМ
Як зареєструвати торгову марку?
Кейс торгова марка
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ ДЛЯ ОДЯГУ”
Законодавство тм
Зміни в законодавстві, які стосуються товарних знаків
КЕЙС: "ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ"
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ”
захист інтелектуальної власності
Як захистити інтелектуальну власність? Які існують категорії?