Чи обов’язково ставити штрих-код на товар в Україні?
Штрих-кодування на території України – це в більшості випадків не обов’язкова процедура. На даний момент Законодавчі акти та постанови зобов’язують нанесення штрих-кодів тільки на ту продукцію, яка потрапляє під визначення: алкогольні напої, тютюнові вироби, лікарські засоби, фонограми, аудіовізуальні твори. У всіх інших випадках, штрих-кодування є добровільним.
Однак, навіть на цьому етапі можуть виникнути труднощі. Якщо штрих-код EAN13, який знаходиться на пляшці алкогольної продукції вже зареєстрований в «ДжіЕс1 Україна» постачальником, то від вас, як від дистриб’ютора, реєстрація та нанесення штрих-кодів не потрібна. Необхідно лише простежити за тим, щоб на всю продукцію були нанесені штрих-коди, які відповідають заявленим найменуванням.
Чи можуть змусити реєструвати штрих-код?
На цьому етапі досить багато підводних каменів, які необхідно збирати індивідуально. Але давайте розглянемо ситуацію в цілому.
Штрих-код як інструмент, який дозволяє економити час, дуже зручний всім учасникам товарообігу продукції: оптовим підприємцям, виробникам продукції і дистриб’юторам. Наприклад, ви є виробником чогось, що не вимагає обов’язкового нанесення штрих-кодів, але для того, щоб постачальник купив у вас партію цієї продукції, він вимагає нанести на неї штрих-коди. Цілком обгрунтоване рішення, але для вас воно може обернутися великими витратами часу і коштів.
Так ось, проблема в тому, що таких постачальників може бути скільки завгодно. Кожен з них може змушувати вас присвоїти товару штрих-коди. І, в результаті, доведеться присвоїти індивідуальний код кожній позиції продукції.
Однак, тут варто розуміти, реєстрація штрих-кодів в «ДжіЕс1 Україна» не є обов’язковою для всіх видів товарів. Але, обов’язкова для таких категорій товарів:
- всі види спиртних напоїв;
- аудіовізуальні твори та фонограми, відеограми, комп’ютерні програми, бази даних;
- лікарські засоби;
- тютюнові вироби.
Обов’язкові категорії товарів підлягають реєстрації в ДжіЕс1, навіть якщо товар реалізується тільки на внутрішньому ринку. Краще одразу звернутись до спеціалістів, компанії, яка виступає в ролі посередника. Таким чином, зібравши повний пакет потрібних документів, сплативши всі потрібні внески, підприємець протягом трьох робочих днів стає учасником Асоціації Товарної Нумерації і може розпочати процес присвоєння унікального коду для своєї продукції.Спеціалісти компанії «Вайз Груп»постійно працюють з Асоціацією, знають кожен нюанс процедури реєстрації штрих-кодів в Україні.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.