В Україні і по всьому світу
Для захисту бізнесу на території США потрібна реєстрація торгової марки. Ця процедура доступна для фізичних чи юридичних осіб, які бажають отримати повну охорону держави на товарні знаки для товарів та послуг. Якщо знехтувати цією процедурою, треті особи можуть використовувати фірмове позначення у своїх цілях, зокрема для отримання прибутку.
Своєчасна реєстрація торгової марки в США — ефективний спосіб припинити подібні спроби. Оскільки існує одна з найрозвиненіших і найкомплексніших систем захисту інтелектуальної власності, країна залучає величезну кількість нерезидентів, які хочуть отримати охоронний документ на товарний знак.
Відмінна риса реєстрації торгової марки в США — необхідність вказувати одну з підстав при поданні заявки:
Перелічені підстави дають лише загальне розуміння, як саме класифікуються заявки. Щоб отримати повне уявлення про процедуру та визначити відповідну для себе стратегію захисту об’єкта інтелектуальної власності, рекомендуємо звернутися до юристів Wise Group. Нашими експертами буде запропоновано всю необхідну правову допомогу.
На відміну від низки країн, у США права на використання ТМ присвоюються з ціллю комерційного використання. Це означає, що реєстрації товарного знака недостатньо для того, щоб він залишався чинним — його потрібно застосовувати для маркування своєї продукції тощо. Зважаючи на цю особливість, права на ТМ виникають у процесі використання позначення незалежно від того, чи було воно зареєстроване, чи ця процедура не здійснювалася.
Таким чином, реєстрація товарного знака в США є механізмом закріплення прав на інтелектуальну власність у її власника. Вона необхідна для ефективного захисту товарного знака при можливих суперечках. Разом з цим реєстрація не дозволяє уникнути відповідальності третім особам, які використовують вашу ТМ у комерційних цілях, оскільки процедура передбачає повідомлення про вашу заявку через офіційний вісник.
Реєстрація торгової марки в США має й інші відмінності від аналогічної процедури в інших країнах. Наприклад, тут дія Свідоцтва починається не з дати подання документів, а з часу видачі охоронного документа.
Потрібно обов’язково використовувати ТМ для товарів та послуг, інакше неактивність може спричинити припинення охорони цього об’єкта. На 5-му році від початку дії товарного знака його власнику належить подати до національного відомства декларацію про його використання. Якщо торгова марка не застосовувалася, потрібно подати декларацію про її невикористання з поважних причин.
У разі, якщо документ було прийнято, охорона об’єкта буде продовжена ще на 5 років. Аналогічні дії повторюються на 10 році використання торгової марки. У наступні 10 років власнику ТМ слід подати декларацію та клопотання про продовження терміну охорони товарного знаку зі сплатою мита.
Реєстрація товарного знака в США здійснюється шляхом подання національної чи міжнародної заявки:
Заявки на реєстрацію проходять кілька етапів:
1. Першим стає формальна експертиза.
Якщо документ відповідає встановленим вимогам, йому надається серійний номер. Заявку публікують у базі й з цього моменту заявник отримує право розміщувати попереджувальне маркування біля фірмового позначення.
2. Другим етапом є призначення експертів для перевірки товарного знака на можливі порушення прав інших осіб.
Якщо експертиза виявить невідповідність, заявник отримає повідомлення й може протягом шести місяців надати аргументовану відповідь. У разі, якщо перешкод не було виявлено або їх було подолано, заявка публікується в офіційному бюлетені для повідомлення громадськості. Якщо в третіх осіб виникають заперечення, вони можуть подати їх протягом 3 місяців з дати публікації.
3. При позитивному розвитку подій, коли заперечення не виникли або були вирішені, заявник отримує сертифікат і стає власником товарного знака з усіма правами, що звідси випливають.
Як і в інших країнах, у США отримують відмову в реєстрації заявники, які надають товарні знаки з аморальним змістом. Неможливо зареєструвати торгові марки з використанням елементів державної символіки. Отримати відмову можна за знаки описового характеру чи тотожні вже наявним маркам. Реєстрація неможлива також для інших категорій знаків:
Щоб не отримати відмову, рекомендуємо пройти попередню перевірку товарних знаків від Wise Group. За допомогою пошуку тотожних торгових марок у національних та регіональних базах можна заздалегідь визначити та усунути ризики, які можуть стати на заваді отриманню охоронного документа на фірмове позначення.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.
Вам потрібно подати заявку до Управління з патентів та товарних знаків США (USPTO). У заявці вкажіть інформацію про вашу марку та товари або послуги, які вона надає. Потім сплатіть відповідний збір та зачекайте на рішення USPTO. Або скористайтеся подачею міжнародної заявки за Мадридською системою.
Правильно заповнена заява; документи, що підтверджують оплату мит; зображення ТМ; офіційне підтвердження, що ТМ уже використовується на території США. Також, якщо заявка подається через представника, необхідно надати довіреність.
Вартість здійснення починається від 500 доларів. Це залежить від кількості класів МКТП, виду ТМ, кольорової гами, кількості заявників та строку реєстрації. Така ціна встановлена як для фізичних, так і юридичних осіб.
Відповідно до американського законодавства, є певні вимоги. Так, ви не зможете зареєструвати торгову марку, якщо вона містить знаки державної символіки або дискримінаційні позначення, якщо аналогічна вже зареєстрована, якщо вона вводить в оману споживачів, а також якщо є аморальною та іншою.
Терміни займають від 12 місяців. Час може змінюватись у залежності від складності об'єкта та питань, що виникають у процесі процедури. Це включає перевірку, публікацію, очікування заперечень та остаточного рішення про реєстрацію.
Сьогодні існує міжнародна класифікація МКТП. Вона містить лише 45 класів і доступна в онлайн версії. Кожен клас відповідає за певну категорію товарів та послуг.
Якщо ви бажаєте зареєструвати торгову марку в США, тоді вам необхідно звернутися до патентних повірених. Фахівці подають заявку через національне патентне відомство як онлайн, так і можна в паперовому вигляді.
Для продовження необхідно подати заяву про відповідну вимогу USPTO протягом року до закінчення 10-річного терміну з моменту реєстрації. Заява повинна містити підтвердження використання торгової марки.