передача прав на тм

Передача прав на торгову марку

Згідно ст. 16 п.7 Закону України власник торгової марки має всі законні підстави на передачу прав на торгову марку будь-якій особі, яка буде правонаступником торгової марки на підставі ліцензійного договору.

Останнім часом усе частіше власники ТМ здійснюють передачу прав на свій товарний знак. Чому так відбувається та які переваги має ця процедура – про це ми поговоримо в цій статті.

Передача прав на торгову марку

Передача прав на торгову марку – це кваліфікований документ, який є доказом передачі прав на використання торгової марки від її власника до правонаступника. Передача може здійснюватися за заздалегідь обумовлену матеріальну компенсацію.

Передача прав може відбуватися в різних ситуаціях, наприклад:

  • Під час продажу бізнесу та одночасно торгової марки;
  • Під час продажу доменного імені;
  • Реорганізація компанії (об’єднання або поділ);
  • Інші ситуації, в яких потрібна зміна власника товарного знаку.

Крім того, передача прав на ТМ може здійснюватися від фізичної особи до юридичної. Часто таке буває, коли торгова марка була створена ще до відкриття компанії, а власники вирішили заздалегідь надати своєму товарному знаку правовий захист (до речі, це найправильніше та найефективніше рішення). У такому випадку ТМ спочатку реєструється на фізичну особу, а як тільки підприємство починає діяти, відбувається передача прав.

Переваги передачі прав на торгову марку

Передача товарного знаку має свої переваги як для особи, що передає право, так і для тієї, хто є правонаступником. Розберімо більш детальніше.

Що отримує особа, яка передає права на використання:

  • Винагороду, яка обумовлена в угоді та внесена до відповідного договору.

Що отримує людина, що є правонаступником:

  • Повне володіння торговою маркою;
  • Усі можливості використовувати торгову марку за власним розсудом, а також здійснювати передачу прав і надалі;
  • Відсутність необхідності виплачувати щомісячні платежі (як це відбувається при ліцензійному договорі);
  • Відсутність ризику, що як тільки ваша компанія стане популярною, а торгова марка впізнаваною, власник товарного знаку розірве ліцензійний договір;
  • Можливість видавати ліцензії на торгову марку.

Процес передачі прав на торгову марку

Як і будь-яка інша процедура, передача прав на товарний знак, має свій певний порядок.

Передача прав на ТМ в обов’язковому порядку повинна реєструватися в Державній службі інтелектуальної власності України. Також слід враховувати те, що ця процедура є платною.

Термін проведення процедури передачі прав становить мінімум три місяці з моменту подачі всіх необхідних документів у відповідний орган. Датою, коли права на ТМ переходять новому власнику, вважається той день, коли уповноважені особи вносять зміни до державного реєстру знаків для товарів і послуг. Про ці зміни заявнику обов’язково повідомляється письмово.

Якщо ж ви не знаєте, як здійснити передачу прав або просто не хочете витрачати свій час і сили, тоді зверніться за допомогою до фахівців. Експерти Вайз Груп допоможуть вам швидко та професійно здійснити передачу прав на ТМ.

Аби пройти процедуру за допомогою наших фахівців, вам необхідно лише надати пакет документів. Потім співробітники підготують для вас договір про передачу прав, нададуть інформацію про оплату державних зборів, а також самостійно пройдуть усю процедуру в Державній службі інтелектуальної власності України.

Ліцензійний договір на використання торгової марки

Відповідно до ліцензійного договору, повноправний власник торгової марки (далі ліцензіар) здійснює правопередачу на застосування відповідної торгової марки сторонній зацікавленій особі (далі ліцензіат) за умов, які були обумовлені обома учасниками договору, а також за будь-яку матеріальну вигоду для ліцензіара.

Що від угоди отримує ліцензіар:

  • Торгова марка все ще є його власністю, якою він може скористатися в особистих цілях;
  • Наявність підстав для обмеження прав на використання торгової марки;
  • Наявність підстав для передачі прав на використання торгової марки згідно з ліцензійною угодою іншим особам;
  • Грошова винагорода.

Що від угоди отримує ліцензіат:

  • Наявність підстав для використання торгової марки у своїх цілях і своєї продукції;
  • Уже популярну торгову марку, яку не буде потрібно рекламувати;
  • На умовах надання виключної ліцензії є можливість передачі субліцензій іншим особам.

Документи, необхідні для передачі прав на торгову марку

Як ми вже говорили, для того щоб здійснити передачу прав, необхідно підготувати певний пакет документів, а саме:

  • Копія або номер Свідоцтва зареєстрованої ТМ;
  • Інформація про власника товарного знаку;
  • Інформація про правонаступника товарного знаку;
  • Договір про передачу прав;
  • Інформація про спосіб передачі ТМ (безоплатно або за винагороду).

Цей  пакет документації вважається базовим. Однак кожна ситуація несе індивідуальний характер. Тому не виключено, що фахівець може запросити у вас додаткові папери.

Якщо ви хочете дізнатися більш детальну інформацію, яка стосується саме вашої ситуації, тоді зверніться за консультацією до експертів Вайз Груп!

Було цікаво? Дізнайтесь більше! Наприклад про те, що таке авторське право на товарний знак.

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 1985 відповідей
Добавить комментарий

схожі статті

reyestratsiya domenu ua

Реєстрація домену UA: особливості та переваги

vibir klasu mktp dlya reyestraciї torgovoї marki

Класи МКТП для реєстрації торгової марки

apple proti moskalenka u chomu sut pretenziї

Apple проти Москаленка: у чому суть претензії?

vzayemodiya voiv ta ukrpatentu pereyshla na novyy rivenʹ 1

Взаємодія ВОІВ та Укрпатенту перейшла на новий рівень

Як зареєструвати торгову марку?

Процедура реєстрації торгової марки в Україні: детальний опис

Історія бренду Adidas

Історія бренду Adidas

18.03 0001 ua

Види торгових марок

zakhyst brendu

Як захистити свій бренд від конкурентів?

termin diyi tm

Як і на скільки можна продовжити термін дії торгової марки?