zakhyst brendu

Як захистити свій бренд від конкурентів?

Рано чи пізно кожна компанія стикається з необхідністю захистити свій товар або послугу від непорядних конкурентів. Забезпечити захист бренду на належному рівні допоможе реєстрація торгової марки. Також використовувати ТМ можна для отримання матеріальної винагороди при передачі прав на застосування іншій особі. Часто власники ТМ ставлять нашим фахівцям питання, як правильно вчинити в тій чи іншій ситуації. 

Отже, у цій статті ми розберемо, як захистити свій бренд і права на товарний знак

Захист прав на товарний знак 

Для того щоб захистити товарний знак, ви можете використовувати декілька способів. 

Перший — реєстрація ТМ в Укрпатенті. Це найефективніший і найбільш правильний метод. Розглянемо його більш докладно. 

Насамперед необхідно оформити заявку в Укрпатенті. Заявку доповнюють описом ТМ, списком товарів і послуг, ПІБ або назвою компанії-заявника, зазначенням адреси, за якою можна знайти заявника. 

Документи передаються співробітнику відомства для повідомлення власника про завершення процедури. Після отримання розписки законодавці пропонують заявнику 2 місяці на внесення збору. Але варто пам’ятати про те, що при відмові в реєстрації гроші залишаться в установі. 

Ось чому, щоб уникнути невиправданих витрат для реєстрації знаку рекомендується звернутися до профільної компанії, де працюють акредитовані фахівці. Знаючи підводні камені реєстрації, можна значно прискорити процес та уникнути відмови. 

Реєстрація в Укрпатенті зазвичай займає 14-20 місяців. Але за додаткову плату можна ініціювати прискорену експертну оцінку. 

Стаття 492 ЦК України вказує вимоги та особливості ТМ. Відмовити в реєстрації знаку можуть з таких причин: 

  • фахівці виявили схожу, раніше подану на оформлення або вже зареєстровану ТМ; 
  • в описі знаку вказані загальновживані позначення; 
  • у позначенні фігурують промислові зразки третіх учасників, популярні твори літератури, прізвища та портрети публічних персон, цитати; 
  • у позначенні присутні державні герби, прапори; 
  • торгова марка суперечить принципам моралі та гуманізму. 

Після отримання відмови в заявника є можливість надати аргументоване спростування. Якщо доводи виявляться для експертної комісії слабкими, рішення загрожує обернутися остаточною відмовою. 

Паперовий слід як захист бренду 

Наступний спосіб — це залишити паперовий слід. Що має на увазі цей захист бренду

Як тільки ви починаєте використання своєї ТМ, вам необхідно залишити спеціальний слід, у якому обов’язково вказується дата. Наприклад, можна зареєструвати доменне ім’я або замовити індивідуальні візитки із зображенням ТМ (при цьому необхідно зберегти квитанцію). 

Цей метод дозволить зафіксувати дату використання ТМ. У разі порушення ваших прав, ви зможете надати в суді документ (паперовий слід), завдяки якому буде встановлено, у якій ситуації використання торгової марки було раніше. 

Практика показує, що паперовий слід необхідний, коли ви ще не пройшли процедуру реєстрації та не маєте охоронного документа. У такому випадку, коли буде потрібний захист товарного знаку в суді, як доказ ви надасте документ, що вказує на перше використання торгової марки. 

Контроль порушень для захисту торгової марки 

Захист торгової марки полягає не тільки в її реєстрації, а й ретельному контролю. 

Після того як ви отримали охоронний документ на товарний знак, необхідно контролювати та перевіряти локальні мережі й пошукові системи з метою запобігання незаконному використанню ТМ. 

Часто власники компаній забувають про це й за підсумком втрачають побудований бізнес. Якщо ж ви помітите, що досить довгий час хтось використовував ваш товарний знак незаконно, то можете, звичайно, вимагати через суд відшкодування матеріального збитку. Однак не забувайте, що ймовірніше ви вже не зможете відновити свою репутацію або зробити це за короткий термін. 

Річ у тім, що в більшості випадків у недобросовісних конкурентів не існує мети створити повноцінний та якісний бізнес, використовуючи чужу торгову марку. Вони хочуть лише збагатитися завдяки чужій репутації. Таке використання чужого бренду призводить до того, що покупці відмовляються від продукції як «підробленої», так і оригінальною. 

Що робити, якщо ваші права на товарний знак порушили? 

На жаль, досить часто підприємці стикаються з тим, що їх захист прав на товарний знак не працює та недобросовісні конкуренти незаконно використовують торговельну марку. Що робити в такій ситуації? 

По-перше, завжди зберігайте свій домен. Якщо хтось вирішив скористатися вашим ім’ям, він не зможе скористатися вашим розробленим сайтом. Тому ви зможете заявити про незаконне використання на своїй сторінці та прив’язати її до нового бренду. Зазвичай багато користувачів зберігають сайти улюблених брендів у збережених, тому рано чи пізно вони побачать зміни. Ось чому так важливо вчасно зареєструвати ТМ та отримати індивідуальний домен. 

По-друге, якщо ж ви придумали щось нове, тримайте це в таємниці до того моменту, поки не отримаєте законний документ про авторство. У разі якщо хтось вкраде вашу ідею та зареєструє об’єкт швидше вас, буде дуже складно довести істину та відстояти свої права. 

По-третє, захист товарного знаку в суді — це хороший спосіб довести свою правоту та зобов’язати правопорушника відмовитися від незаконного використання вашої торгової марки. Звернувшись до суду, ви зможете не тільки вимагати відшкодування матеріальних збитків, а й зобов’язати порушника до певних дій. Так, він може публічно заявити про незаконне використання, що допоможе повернути постійних клієнтів і відновити репутацію бренду. Однак слід пам’ятати, що звертатися до суду доречно тоді, коли ви вчасно пройшли процедуру реєстрації ТМ і маєте відповідне Свідоцтво. 

Крім того, найбільш правильним та ефективним рішенням у подібній ситуації буде звернутися за допомогою до сертифікованих фахівців. Компанія Вайз Груп — це команда професіоналів, які точно знають, як захистити ваші права та бренд. Якщо ви сумніваєтеся в ефективності самостійно побудованого захисту, зверніться за допомогою до експертів. 

Ми допоможемо вам захистити напрацювання від недобросовісних конкурентів! Крім того, якщо ви ще не пройшли державну реєстрацію торгової марки, зможете замовити таку послугу в нашій компанії. Фахівці зроблять за вас усю роботу, починаючи від складання та подання заявки й закінчуючи отриманням Свідоцтва. Своєчасність, ефективність, професіоналізм, відкритість, доступність, конфіденційність та індивідуальний підхід — одні з головних принципів роботи Вайз Груп. 

Було цікаво? Дізнайтесь більше! Наприклад про те, як наші фахівці допомагали клієнту із захистом прав на торгову марку. Подробиці в одному з наших кейсів.

Олег Івченко — директор Wise Group, експерт з реєстрації ТМ, патентів та оцінки прав ІВ. Автор публікацій, вебінарів і практик із комерціалізації ІВ.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 282 ответа
Добавить комментарий

схожі статті

Екран комп’ютера із сайтом УКРНОІВІ, де показано статус заявки на електронний патент

Електронні свідоцтва та патенти: чи мають юридичну силу і як отримати паперову копію?

1280na720 ukr bez dati

Вебінар «Патентування винаходів та корисних моделей: що потрібно знати у 2025 році»

Візуалізація змін у сфері інтелектуальної власності згідно із Законом №4362

Форс-мажор в IP скасовується: що зміниться із вступом у дію нового Закону №4362

ip ofis ukr

Охоронні документи в електронній формі: сучасні рішення від IP офісу України

dozvil tm tryzub

Унікальне досягнення «Вайз Груп»

ip practice

Участь у форумі «Найгостріші теми інтелектуальної власності»

навчальні семінари для компаній-виробників - Вайз Груп

Захист інтелектуальної власності: навчальні семінари для виробників від досвідчених патентних юристів

ноу-хау чи патент - вайз груп

Ноу-хау або патент: що краще обрати

захист авторських прав в інтернеті - вайз груп

Захист авторських прав у мережі Інтернет

reyestratsiya domenu ua

Реєстрація домену UA: особливості та переваги