Вебінар Вайз Груп “Міжнародна реєстрація ТМ за Мадридською системою”
30 листопада команда Вайз Груп провела вебінар, присвячений темі “Міжнародна реєстрація торгової марки за Мадридською системою”. Цього разу спікерами були Олег Івченко, директор компанії, та Марина Іжевська, юрист у сфері інтелектуальної власності.
Під час вебінару були розкриті такі питання:
1) Навіщо реєструвати торгову марку?
2) Переваги та особливості реєстрації ТМ за Мадридською системою.
3) Як підготуватися до процедури реєстрації?
4) Етапи реєстрації.
5) Терміни процедури.
6) Діловодство.
7) Переваги реєстрації ТМ через патентних повірених.
Якщо ви хочете побачити повну версію вебінару, відкривайте відео, яке розміщене нижче, а в цій статті ми розглянемо деякі з питань.
Навіщо реєструвати торгову марку?
Кожен підприємець, який створив свою торгову марку, не зобов’язаний офіційно її реєструвати, але має на це повне право. Важливо пам’ятати, які переваги ви отримуєте під час оформлення прав на власну торгову марку. До таких можна віднести:
- Заборона використання торгової марки іншими особами стосовно товарів та послуг, для яких була зареєстрована ваша ТМ;
- Заборона на позначення, які схожі на вашу торгову марку щодо подібних або таких же товарів і послуг;
- Передача права власності на торгову марку;
- Видача ліцензії на використання ТМ та отримання винагород;
- Використання запобіжного маркування, яке підтверджує, що ця ТМ зареєстрована в Україні.
А що буде, якщо не зареєструвати торгову марку? У такому разі ніщо не завадить конкурентам продавати товари чи послуги під аналогічною ТМ, отримуючи ваш прибуток.
Як підготуватись до процедури реєстрації?
Необхідно враховувати, що успішна реєстрація міжнародної ТМ більшою мірою залежить від професійної підготовки всіх необхідних документів. Попередня перевірка торгової марки не стосується списку обов’язкових процедур, необхідних перед реєстрацією, при цьому її виконання допоможе унеможливити перешкоди на шляху до отримання міжнародної реєстрації ТМ. Однією з них може бути визначення ідентичних чи схожих товарних знаків у базі. Для цього пошук виконується не тільки у загальнодоступній базі даних, але й у системах національних та регіональних відомств, деякі з яких можуть виявитися закритими або платними, що ускладнює самостійне здійснення цієї процедури.
Якщо ж результати встановили, що вже існує зареєстрована та подібна торгова марка до тієї, яку клієнт планує зареєструвати, тоді спеціаліст готує спеціальний план, спрямований на усунення перешкод. Усі пропозиції обов’язково подаються на затвердження клієнту та тільки після цього можуть бути застосовані.
Також хочемо звернути вашу увагу на те, коли результати попереднього пошуку вважаються задовільними. Таке можливе лише в тому випадку, коли не було виявлено жодного товарного знаку, схожого на подану ТМ.
Таким чином, оптимальний спосіб заздалегідь знайти та усунути можливі перешкоди – це звернутися до експертів з питань інтелектуальної власності. Так фахівці перед надсиланням заявки виконають глибокий аналіз баз даних торгових марок та нададуть рекомендації щодо захисту своєї інтелектуальної власності. Перевага даної процедури полягає у грамотній оцінці об’єкта та можливості оперативно внести зміни. Це допоможе заявникові уникнути ситуації, коли він має ризик отримати відмову в реєстрації, витративши певну суму на сплату мита. Також експерти допоможуть вам уникнути помилок в оформленні документів, які можуть спричинити відмову при виконанні формальної експертизи.
Переваги та особливості реєстрації ТМ за Мадридською системою
Перед відправкою товару або послуг на міжнародний ринок вам необхідно буде пройти процедуру реєстрації товарного знаку у країнах, де ви маєте намір працювати. Таким чином, ви захиститися від своїх конкурентів та отримаєте зручну систему управління брендами.
Реєстрація товарного знаку за Мадридською системою має особливі переваги перед іншими видами отримання охоронних документів, а саме:
- Вартість міжнародної реєстрації нижча, ніж проведення реєстрації торгової марки за національною процедурою;
- Заявнику надається можливість обрати одну з міжнародних мов для оформлення документа – іспанську, англійську або французьку;
- Подання заявки за Мадридською системою здійснюється за спрощеною схемою – немає необхідності дотримуватися низки складних правил при складанні документів;
- Для отримання реєстрації ТМ за Мадридською системою не потрібне залучення патентних повірених у кожній країні;
- Власник заявки міжнародного знаку має право поширити його дію на ті країни, де раніше не було зареєстровано цей торговий знак. Для реалізації цієї можливості достатньо сплатити національний збір та міжнародне мито.
Також хочемо зазначити, що при реєстрації товарних знаків через ВОІВ охоронний документ можна отримати строком на 20 років за Мадридською угодою. Документи, отримані за Мадридським протоколом, діють протягом 10 років. Також обидва типи реєстрації можуть бути продовжені після сплати відповідних зборів.
Етапи реєстрації
Процедура реєстрації товарного знаку за Мадридською системою проходить через такі етапи:
Перший етап – оформлення заявки.
Другий етап – подання та реєстрація заявки у національному відомстві.
Третій етап – направлення заявки на розгляд до ВІПО.
Четвертий етап – формальна експертиза.
П’ятий етап – публікація інформації про торгову марку в офіційному джерелі.
Шостий етап – надсилання документів до національних відомств тих країн, які вказав заявник у своїй заявці.
Сьомий етап – перевірка відповідності торгової марки всім законодавчим вимогам (у кожній країні проходить окремо).
Восьмий етап – отримання повідомлення про завершення реєстрації (це повідомлення також надходить від кожного національного відомства окремо).
Терміни процедури
Строки отримання охоронного документа за Мадридською системою міжнародної реєстрації знаків залежить від кількох факторів. Сюди входить як чистота та правильність заповнення документів, так і кількість держав, де потрібно отримати охорону ТМ. Оскільки нормативних термінів для процедури реєстрації за цією системою немає, багато в чому швидкість розгляду та вивчення заявки залежить від експертиз у національних відомствах.
Найчастіше термін реєстрації становить від 8 до 12 місяців.
Щоб процес пройшов швидше, рекомендуємо не займатися підготовкою заявки та пакету документів самостійно, а правильним способом буде звернутися до експертів. Разом із здійсненням цих процедур, фахівці допоможуть вам відстежувати статус заявки та керувати реєстрацією товарного знаку, а також правильно визначити його класифікацію до подання заявки.
Крім того, фахівці роз’яснять вам, як продовжити дію охорони товарного знаку або анулювати його, а також передати право власності на об’єкт або отримати реєстрацію в інших країнах.
Реальний кейс Вайз Груп
Одного разу до нас звернулася наша постійна клієнтка, яка постійно реєструвала авторські права на свої скульптури, також на них вона проставляла свій бренд, який не був зареєстрований ніде. Саме тому ми їй запропонували спочатку подати заявку на реєстрацію в Україні.
Минуло небагато часу, як вона отримала велике замовлення з Індії, а для його виконання була потрібна міжнародна реєстрація. Під час подання заявки наш клієнт вибрав ще 4 країни, крім Індії.
Наші експерти відправили заявку з пріоритетом по Україні, оскільки ще встигли вкластися у 6-місячний термін з моменту подання заявки до України.
Сьогодні торгова марка вже зареєстрована у всіх 5 країнах, а клієнт успішно працює за своїм брендом.
Було цікаво? Подивіться ще один безкоштовний вебінар! Наприклад на тему “Переваги та недоліки реєстрації ТМ самостійно та через патентне бюро”.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.