af1a01c5 e3c2 45ac b774 c01e66166cdf

Вебінар про процедуру реєстрації бренду

27 жовтня в компанії «Вайз Груп» пройшов вебінар на тему: «Реєстрація бренду». Про особливості та правила цієї процедури розповіли Івченко Олег, директор патентно-юридичної компанії «Вайз Груп», яка надає повний спектр послуг у сфері інтелектуальної власності, та Євген Хелемський, патентний повірений із досвідом роботи понад 18 років.

Вебінар був розбитий на окремі питання. Так було розглянуто наступне:

  1. Що таке бренд?
  2. Різниця та співвідношення між поняттями «бренд» і «торгова марка».
  3. Процедура підготовки матеріалів заявки для товарів і послуг.
  4. Процедура діловодства від подання заявки до отримання Свідоцтва.
  5. Кейси компанії «Вайз Груп».

Більш детальну інформацію ви зможете знайти в повній версії вебінару на нашому ютуб-каналі (відео залишаємо нижче).

Що таке бренд?

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», торгова марка – це позначення, згідно з яким товари та послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших.

З погляду маркетингу торгова марка є сукупністю певних властивостей, асоціацій, візуальних образів, що дозволяють товару чи послузі виділятися на ринку серед конкурентів. Торгова марка виникає в момент, коли ви вигадали унікальну назву для свого товару чи послуги, розробили дизайн продукту, слоган тощо.

Ваш товар або послуга може бути абсолютно не унікальними та не відрізнятися за своїми характеристиками від продуктів конкурентів. Проте в той момент, коли ви створюєте назву для товару чи послуги, візуально оформили їх і надали їм певний імідж – відбулося створення вашої торгової марки. Після цього в разі подання такої ТМ на реєстрацію, по-перше, юридично ви матимете право її монопольного використання, дозволяти або забороняти її використання іншим особам, а по-друге, надаватимете та сприятимете встановленню у споживачів чіткого асоціативного зв’язку між вами як продавцем певних товарів.

Бренд є словом, що означає позицію, яку займає у свідомості масового споживача уявленням про даний продукт, товар або послугу. Це уявлення про товар або послугу має низку безумовних характеристик, причому лише наявність усіх із них у сукупності дозволяє стверджувати, що цей товар може вважатися «брендом».

Процедура реєстрації 

Перед поданням заявки на знак ми нашим клієнтам пропонуємо провести попередній пошук. Він дозволить виявити наявність уже зареєстрованих або лише поданих на реєстрацію торгових марок, які можуть бути тотожними або схожими до ступеня змішування із запропонованою.

Процедура проведення попереднього пошуку зазвичай займає 7 робочих днів. Ми готуємо лист-замовлення, в якому вказуємо найменування ТМ або марок, якщо їх кілька, в яких класах ми маємо здійснити пошук та наші реквізити як заявника. Укрпатент надсилає рахунок, що сплачується клієнтом.

Результати пошуку вважаються задовільними, якщо в них не виявлено зареєстрованих або поданих на реєстрацію торгових марок, ідентичних або схожих до ступеня змішування (тобто таких, яких потенційному споживачеві легко сплутати з даною). У такому випадку ми рекомендуємо подавати торгову марку на реєстрацію якнайшвидше.

Перед безпосереднім поданням заявки готується також перелік товарів або послуг за класами, що заявляються, а також опис знака. Заявка на ТМ до Укрпатенту подається в електронному вигляді. Після надсилання зазначених матеріалів до нас надходить з Укрпатенту розписка про отримання матеріалів заявки із зазначенням реєстраційного номера заявки, зображення знака та заявлених класів.

Після цього ми інформуємо клієнта про подання заявки та початок процедури реєстрації, повідомляємо йому реєстраційний номер, нагадуємо про необхідність сплатити збір за подання заявки разом із зазначенням його суми та надсилаємо йому реквізити Укрпатенту для сплати. Після сплати клієнтом збору за подання ми підтверджуємо його оплату в електронному кабінеті. 

Після зарахування сплаченого збору за подання Укрпатент видає Повідомлення про встановлення дати подання заявки, яке ми отримуємо в електронному кабінеті, а потім надсилаємо клієнту.

Формальна експертиза

Наступна стадія діловодства за заявкою – формальна експертиза. Не пізніше, ніж на цій стадії ми повинні подати до Укрпатенту оригінал довіреності від заявника. Але зараз, під час дії в Україні воєнного стану, Укрпатент приймає й електронну копію підписаної довіреності. На цій стадії експерт може попросити уточнити формулювання деяких заявлених товарів і послуг відповідно до останньої редакції МКТП. У випадку успішного проходження цієї стадії Укрпатент видає Повідомлення про завершення формальної експертизи, яке ми також отримуємо в електронному кабінеті, а потім надсилаємо клієнту.

Кваліфікаційна експертиза

Наступним етапом буде кваліфікаційна експертиза. На цій стадії відбувається перевірка поданої заявки на знак на подібність із вже зареєстрованими та поданими на реєстрацію торговими марками в Україні. 

Експерт може вимагати від заявника додаткових матеріалів та аргументів у разі відмови в реєстрації торгової марки. Заявник повинен подати мотивовану відповідь на такий запит протягом 2 місяців з дати його отримання. Цей термін можна продовжити або поновити протягом не більше 6 місяців шляхом сплати збору за продовження чи поновлення та подання відповідного клопотання. 

Якщо ж в експерта немає таких питань, або після відповіді на запит, якщо аргументи на користь реєстрації знака визнані вагомими та достатніми – приймається рішення про реєстрацію торгової марки. У протилежному випадку може надійти відмова в реєстрації ТМ.

Публікація в Бюлетені відомостей

Після сплати державного мита за видачу Свідоцтва та збору за публікацію заявником та їх отримання Укрпатентом здійснюється публікація в Бюлетені відомостей про видачу Свідоцтва, визначених в установленому порядку. За нашим досвідом, вона відбувається в середньому до місяця після сплати цих зборів. Потім ми, як довірена особа заявника, отримуємо Свідоцтво поштою та передаємо або пересилаємо його власнику.

Вище описано стандартну процедуру реєстрації, яка за часом займає зараз мінімум 18-20 місяців. Наразі, це єдиний варіант реєстрації ТМ, оскільки прискорена процедура припинена у зв’язку з воєнним станом в Україні. 

Залишилися питання? Скористайтеся безкоштовною консультацією від нашої команди — залишайте заявку на офіційному сайті.

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 50 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

reyestraciya TM

Вебінар «Міжнародна реєстрація торговельної марки: принципи та підводні камені»

reyestraciya sortiv roslyn

Вебінар «Детально про реєстрацію сортів рослин: нюанси процедури»

bannerwsh 1280x720 ukr

Вебінар на тему “Бренд в e-commerce: навіщо та як захистити”

вебінар реєстрація у митному реєстрі - вайз груп

Вебінар «Реєстрація об’єктів інтелектуальної власності в митному реєстрі»

вебінар практика реєстрації патентів у світі - вайз груп

Вебінар «Практика реєстрації патентів у світі»

вебінар патентування часті питання - вайз груп

Вебінар «Патентування: відповіді на часті запитання клієнтів»

блог вебінари захист ІВ у сфері ІТ

Вебінар: «Захист інтелектуальної власності у сфері ІТ»

vebinar yak zaxistiti prava avtora

Вебінар: «Як захистити права автора?»

vebinar vajz grup mezhdunarodnaya registraciya tm po madridskoj sisteme

Вебінар Вайз Груп “Міжнародна реєстрація ТМ за Мадридською системою”