В Україні і по всьому світу
Для власників успішного бізнесу, що розвивається, пріоритетним завданням у захисті інтелектуальної власності стає реєстрація власної торгової марки. Ця дія потрібна не тільки для виходу на внутрішній, а й міжнародний ринок. Реєстрація товарного знака в Європі дозволяє отримати комплексний законодавчий захист у низці європейських країн.
Захист торгової марки на території ЄС не тільки забезпечує безпеку бізнесу, а й підвищує його престиж. Попри те, що власник ТМ звільняється від обов’язкової реєстрації товарного знака, ця процедура має низку переваг, які важко переоцінити:
Єдина торгова марка, що пройшла реєстрацію, захищається законом ЄС, тому її власник отримує всі відповідні привілеї. Правовласник може не тільки отримувати прибуток від застосування товарного знака, а й забороняти його використання, наносити попереджувальне маркування про реєстрацію. Якщо ви зареєстрували ТМ, то при несанкціонованому нанесенні вашого позначення можете порушити судове провадження проти порушників.
Торгова марка в Європі захищається кількома способами, а саме реєстрацією через:
Зверніть увагу, що при подачі спільної заявки відмова однієї з країн у реєстрації trade mark може спричинити аналогічні відмови інших держав. Тому підготовка заявки має здійснюватись фахівцями, які враховуватимуть специфіку законодавства країн ЄС. Також потрібно брати до уваги можливість ануляції реєстрації товарного знака, якщо він не використовуватиметься, тому в Європі не можна зареєструвати торгову марку заздалегідь, як у деяких інших регіонах.
Процедура реєстрації торгової марки в Європі здійснюється в кілька етапів:
Термін отримання Свідоцтва про реєстрацію в ЄС залежить від успішного проходження перевірок. Як правило, процедура займає близько півроку з моменту подання заявки. Щоб підвищити свої шанси на позитивне рішення щодо реєстрації, компанія Wise Group рекомендує пройти попередню перевірку по базі даних, яка містить не лише зареєстровані знаки, а й заявки, які перебувають у процесі розгляду. Послуга, виконана нашими фахівцями, допоможе заздалегідь визначити можливі ризики й успішно усунути їх ще до подання заявки.
Отримати Свідоцтво в Грузії можна шляхом подання заявки до національного відомства. Реєстрація trade mark здійснюється протягом 8-12 місяців. Альтернативним способом є реєстрація за міжнародною схемою згідно з Мадридською системою. Термін видачі Свідоцтва в межах цього протоколу може тривати близько 1,5 роки. Необхідно враховувати, що в Грузії є можливість подавати заявку на реєстрацію за прискореною процедурою. Такий варіант вимагає сплати додаткових мит. Заявки щодо прискореної процедури можуть пройти реєстрацію протягом 3 місяців.
Сертифікат діє протягом 10 років. Реєстрацію в Грузії на 10 років можна продовжувати необмежену кількість разів, сплачуючи державне мито.
Щоб зареєструвати торгову марку в Польщі, є кілька шляхів отримання сертифіката. Фізичні та юридичні особи можуть ініціювати процедуру через подання заявки до національного патентного відомства або направити її до відомства з захисту інтелектуальної власності до ЄС. Можна також подати міжнародну заявку за Мадридським протоколом. Процедура розгляду заявки та реєстрації може тривати близько 15-18 місяців, проте її можна прискорити, якщо заздалегідь визначити та вирішити можливі перешкоди за допомогою фахівців нашої компанії.
Реєстрація товарного знаку в Чеській Республіці зазвичай вимагає підтримки юриста, який спеціалізується на ІВ. Процес включає подання заявки в Управління промислової власності з усіма необхідними ідентифікаційними деталями. Уся процедура зазвичай триває близько року, якщо немає зовнішніх претензій.
Для реєстрації ТМ у Німеччині необхідно звернутися до патентного повіреного. Тут важливо визначити, в яких класах використовуватимуться товари та послуги. Процес реєстрації зазвичай займає до 12 місяців, за умови, що не виникають юридичні претензії.
У Литві та Латвії реєстраційні процедури подібні. Необхідно звернутися до місцевого органу щодо патентів та торгових марок з відповідною заявкою, яка описує товари та послуги, що асоціюються з маркою. У разі успішного проходження перевірки процес займає стандартно, як і в інших країнах Європи.
Процедура та вимоги до неї можуть змінюватись у різних країнах Європи. Звертаючись до нас, ви зможете отримати правильну інформацію, специфічну для кожної окремої європейської країни: Естонія, Словаччина, Угорщина, Румунія або будь-яка інша. Також ми проведемо вас по всьому процесу легко та з гарантією результату.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.
Для реєстрації товарного знаку в Європі потрібно подати його у вигляді, в якому він планується використовуватись. Зображення може бути в кольорі або чорно-біле. Це включає візуальне уявлення марки: слова, фігури, кольори, звуки або будь-яке поєднання цих елементів.
Процес реєстрації торгової марки в Європі зазвичай займає від 12 місяців. Цей термін включає подання заяви, перевірку на унікальність, публікацію та можливі заперечення від третіх сторін. Однак, залежно від різних факторів, таких як складність або затримка в процесі, цей термін може подовжуватись.
У Євросоюзі можна зареєструвати практично будь-яку ТМ, починаючи від словесної чи складової (назви бренду), графічної (логотип) до багаторізновидних, наприклад: тривимірних, звукових, складних та комбінованих. Важливо, щоб ТМ була унікальною, неухильно пов'язаною з продуктом чи послугою, та не порушувала законодавство ЄС.
Вартість здійснення реєстрації ТМ у Євросоюзі розпочинається від 400 доларів США. Це залежить від кількості класів МКТП, виду ТМ, кольорової гами, кількості заявників та строку реєстрації. Така ціна встановлена як для фізичних, так і юридичних осіб.
Вам потрібно подати заповнену заяву, документи, що підтверджують оплату мит та зображення товарного знаку. Якщо ви подаєте заявку через представника, вам також знадобиться довіреність на цю особу.
Так, звичайно. Ви можете зареєструвати торгову марку в усіх країнах, де її використовуватимете. Це необхідно зробити для захисту бренду в кожній окремій країні, оскільки права в рамках ЄС не поширюються глобально. Це допомагає запобігти незаконному використанню вашого бренду.