В Україні і по всьому світу
Отримання штрих-коду на товар в Україні є обов’язковим для виробників ліків, алкоголю, тютюнової продукції, авторів аудіо творів, фонограм, корисних моделей. У цьому зацікавлені самі компанії. Штрих-код спрощує облікову політику і допомагає не заплутатися в обсягах продажу конкретної товарної позиції. З цим вам допоможе компанія Wisegroup, позбавивши від зайвого клопоту.
Щоб зареєструвати штрих код, спочатку слід вступити в ряди учасників Міжнародної асоціації, здійснити товарну нумерацію. Юрособа забезпечує контроль впровадження унікальних номерів по галузях, орієнтуючись на всесвітньо визнані стандарти GS1.
Реєстрація в Асоціації GS1 здійснюється при передачі відповідального співробітника наступних документів:
– Ксерокопія довідки, де підтверджується факт постановки виробника на облік.
– Ксерокопія довідки, взятих у службовців органів статистики.
– Офіціальная папір, в якому зазначено повне найменування пп або юрособи, по якому адресою знаходиться підприємство.
Після вивчення документів через деякий час бізнесменові повинні видати такі папери:
– Договір про вступ до асоціації;
– Додаток до договору, де зафіксовані точні суми членських внесків; картка з реєстрацією учасника асоціації;
– Запит на присвоєння товару штрих-коду. Якщо позицій кілька, на кожен вид продукції оформляють окремо один від одного заявку.
Дані, які вказують в запиті реєстрації штрих-коду:
Реєстрація штрих коду на продукцію для різних суб’єктів підприємницької діяльності сильно відрізняється. Підсумкова вартість визначається грошовим обігом за рік. Для ПП оплата незмінна.
Складові вартості реєстрації штрих-коду в грошовому форматі:
– внесок від члена міжнародної асоціації gs1, сплачується єдиний раз, при підписанні договору;
– оплата за членство протягом 1 року;
– періодичні відрахування – стягуються при оформленні штрих-коду;
– річні періодичні відрахування – сплачуються, якщо учасник виріше замовити повторну реєстрацію раніше присвоєння товарам штрих кода.
– Великі компанії з більш ніж 50-ма найманими працівниками і обсягом доходу за останній звітний рік від 500 тисяч євро. Орієнтиром курсу є середньорічний курс Нацбанку на момент внесення коштів. Вступний внесок для великих підприємств оцінюється в 300 доларів. 200 доларів необхідно заплатити 1 раз в рік. 20 доларів вносять по періодичним відрахувань за реєстрацію штрих-коду.
– Малі юридичні особи з числом найманих працівників до 50 осіб включно. При цьому річний дохід не повинен перевищувати суму 500 тисяч євро. Вступний внесок для малих підприємств обходиться в 150 доларів. Трохи менше – 100 доларів – доведеться оплатити за рік користування штрих-кодом товару. 10 доларів стягують за реєстрацію номера.
– Бізнесмени, оформлені фізичними особами. За вступ до Асоціації сплачують 50 доларів. За рік внесок становить також 50 доларів. Періодичні відрахування досягають 7 доларів.
Нерідко, щоб прискорити процедуру реєстрації штрих коду, підприємці наймають співробітників спеціальних агентств. За помірну плату (500 гривень за оформлення 10 унікальних номерів) вони збирають необхідні документи і оформляють штрих код з нуля.
Реєстрація штрих-коду в Україні проходить в кілька етапів.
Договір складається компетентним співробітником Асоціації протягом 3 днів. Через 7 днів заявник отримає штрих-код, присвоєний певного товару. Цей період може затягнутися, якщо спочатку надані неповні відомості.
Присвоєння штрих-коду по закону в Україні передбачає передачу заявнику наступних документів:
Здавалося, всі питання зі штрих кодом вирішені. Однак підприємцю ще належить простежити за правильністю та якістю маркування товару. Орієнтуватися слід на спеціально призначені для цього прилади – верифікатори. При цьому важливі контрольні одиниці продукції, етикетки, пакувальний матеріал. Звертатися краще до кваліфікованих фахівців і програмістів, які гарантують якісний друк штрих-коду. У договорі, укладеному з виконавцем друку, необхідно детально описати:
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.
Ви отримуєте пакет документів державного зразка, які є гарантом вашого права на набір штрих-кодів.
Вони також можуть використовуватися в суді, при оформленні франшизи і т.д.
Подивитись приклад (pdf)Штрих-коди потрібні будь-яким підприємствам роздрібної торгівлі, тому що вони несуть в собі інформацію про товар і його ціну. Завдяки цьому скорочується час на облік продукції та обслуговування відвідувачів біля кас. За допомогою штрих-коду можна з легкістю ідентифікувати товари й визначити, якому виробникові вони належать.
Вартість реєстрації залежить від того, яку кількість штрих-кодів необхідно зареєструвати, а також від величини членських внесків залежать від конкретної групи, до якої відноситься замовник — малі підприємства, великі підприємства, ФОП.
Щоб мати можливість зареєструвати міжнародний штрих-код, потрібно бути членом асоціації міжнародної асоціації GS1. На цей час,
Для штрих-кодів EAN-13 номінальним є формат 37.29х25.91 мм, для штрих-кодів EAN-8 такий розмір становить 26.73х21.31 мм. Допускається їх масштабування на 80 і на 200%. Штриховий код ITF-14 має номінальний розмір 142.75х32.00 мм.
Штрих-код обов'язковий для ліків, відео- і аудіопродукції, спиртних напоїв, тютюнових виробів. Для більшості товарів маркування за допомогою штрих-коду - необов'язкова процедура.
У запиті на реєстрацію штрих-коду вказують такі відомості: - Яку назву носить товар. Ознаки відмінності позиції від будь-якої іншої можуть бути різні: тип, число одиниць в одній упаковці, вага, фізичні параметри. - Документ з фіксованими нормативно-технічними властивостями товару. - В яку упаковку оформлена продукція. - Інформація про заявника. А також надається пакет документів, який допоможе зібрати наш фахівець.