besplatnyj vebinar preimushhestva i nedostatki registracii tm samostoyatelno i cherez patentnoe byuro

Безкоштовний вебінар “Переваги та недоліки реєстрації ТМ самостійно та через патентне бюро”

Команда компанії “Вайз Груп” провела вебінар на тему: “Переваги та недоліки реєстрації ТМ самостійно та через патентне бюро”. Спікерами були Івченко Олег, директор компанії, та Євген Хелемський, патентний повірений.

Під час вебінару були порушені такі питання:

  1. Яку користь принесе реєстрація торгової марки?
  2. У чому різниця між самостійною реєстрацією та реєстрацією через патентне бюро?

У цій статті ми обговоримо деякі питання, які розповідали наші спеціалісти. Повну версію вебінару можна знайти нижче.

Що таке клас реєстрації?

Класи реєстрації вказують на те, які товари чи послуги продаватимуться під цією маркою. За кожен обраний клас (рід діяльності компанії) потрібно платити окремо. Усі товари та послуги у міжнародній класифікації товарів та послуг розбиті на 45 класів, з них класи з 1 по 34 – товари, а з 35 по 45 клас – послуги. Кожен із класів товарів чи послуг представляє їх окрему групу, наприклад — різні хімікати (1 кл.); фармацевтичні препарати (5 кл.); машини, верстати та двигуни (7 кл,); одяг, взуття, головні убори (25 кл.) тощо.

Потрібно стежити, щоб класи товарів чи послуг реєстрації торгової марки були обрані правильно. Вони повинні точно відображати профіль діяльності компанії в реальному часі та в найближчому майбутньому! Помилка при виборі класів може коштувати як зайвих грошей (наприклад, на подання нової заявки), так і недостатнього обсягу захисту прав.

Що буде, якщо вибрати перелік класів неправильно?

Через це у якомусь із сегментів діяльності можуть бути недостатні права на використання в ньому торгової марки, що може перешкодити діяльності та обмежити обсяг прибутку.

Наведемо приклад. Ви реєструєте торгову марку УКРМОБІЛЬ за класом 12, де отримуєте права на випуск транспортних засобів. У класифікаторі написано: «Транспортні засоби; апарати, що переміщаються по землі, воді та повітрі». Це означає, що товарний знак поширюватиметься лише на транспортні засоби, випущені під цією маркою.

Що це означає? Інший підприємець за бажанням може отримати свідоцтво на товарний знак УКРМОБІЛЬ і випускати під ним, скажімо, одяг та взуття — це 25 клас, куди входять одяг, взуття та головні убори. І це буде абсолютно законно, оскільки ви вестимете діяльність у різних сферах і не конкуруватимете на ринку.

Які звідси випливають висновки? Якщо ви робите транспортні засоби та спортивний одяг під маркою УКРМОБІЛЬ, вам потрібно зареєструватися у класах 12 та 25, щоб ваші інтереси охороняв закон. Так ви захиститеся повністю та не дасте шансів конкурентам.

Важливо! Не поспішайте реєструвати свою ТМ одразу в усіх класах. Вибирайте тільки ті, які вам потрібні зараз і можуть стати в нагоді в майбутньому. Якщо ви зареєстрували знак в якомусь певному класі товарів чи послуг, але не ведете там діяльність, наприклад, відкладаєте випуск одягу, але продовжуєте виробляти техніку, то зацікавлена ​​особа може через 5 років після реєстрації Свідоцтва через суд анулювати дію вашої марки у класі(-ах), де ви не ведете діяльність.

Процедура діловодства від подання заявки до отримання Свідоцтва

Необхідно знати, що перед безпосередньою подачею заявки готується заява на подання заявки, перелік товарів або послуг за класами (про які ми вже писали), а також опис знаку.

Заявка до Укрпатенту на знак подається в електронному вигляді. Після надсилання зазначених матеріалів до нас надходить з Укрпатенту розписка про отримання матеріалів заявки із зазначенням реєстраційного номеру заявки, зображення знаку та заявлених класів.

Після отримання розписки з Укрпатенту ми інформуємо клієнта про подання заявки та початок процедури реєстрації, повідомляємо йому реєстраційний номер заявки, інформуємо про необхідність сплатити збір за подання заявки разом із зазначенням його суми та надсилаємо йому реквізити Укрпатенту для його оплати.

Як тільки клієнт здійснює оплату збору за подачу, ми підтверджуємо його оплату в електронному кабінеті. Сума офіційного збору визначається з розрахунку 4000 гривень за кожен заявлений клас товарів чи послуг, та додатково 1000 гривень, якщо знак подається у кольорі.

На загальну суму збору за рахунок здійснення подання заявки в електронному вигляді нами надається знижка у розмірі 20%.

Дуже важливо не забувати, що збір за подання має бути сплачено протягом двох місяців від дати подання заявки. Цей термін може бути продовжений, але не більше ніж на 6 місяців, якщо до його закінчення буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання.

Після зарахування сплаченого збору за подання Укрпатент видає Повідомлення про встановлення дати подання заявки, яке ми отримуємо в електронному кабінеті, а потім надсилаємо клієнту.

На цій процедурі наш етап закінчується та ми переходимо до наступного.

Кваліфікаційна експертиза

На цій стадії відбувається перевірка поданої заявки на знак на подібність із вже зареєстрованими та поданими на реєстрацію знаками в Україні.

Експерт може вимагати від заявника додаткових матеріалів або аргументів у разі відмови в реєстрації знаку. Заявник повинен буде подати цільову відповідь на такий запит протягом 2 місяців з дати його отримання. Цей термін можна продовжити (або відновити) на 6 місяців шляхом сплати збору за продовження (відновлення) та подання відповідного клопотання.

Чому на цьому етапі можуть відмовити у видачі торгової марки?

Згідно з правилами, встановленими законодавством, експерти Укрпатенту можуть відмовити у реєстрації, якщо:

  • раніше вже було подано або зареєстровано тотожну, або подібну до ступеня змішування ТМ;
  • позначення немає розрізняючої здатності;
  • ТМ складається лише із загальновживаних позначень чи позначень, які є описовими щодо заявлених товарів чи послуг;
  • позначення вводить в оману щодо товару, послуги чи особи, яка виробляє товар чи надає послугу;
  • заявлене позначення відтворює промислові зразки третіх осіб, назви відомих в Україні творів літератури, а також цитати, прізвища чи портрети відомих людей;
  • позначення зображують чи імітують державні герби чи прапори;
  • позначення суперечать принципам моралі та гуманності.

Якщо ж у експерта немає таких питань чи були отримані позитивні відповіді на запит, він приймає рішення про реєстрацію знаку. Інакше слідує відмова у реєстрації знаку.

Переваги підготовки та подання заявки на ТМ за допомогою патентного бюро:

  1. Можливість отримання професійної консультації та рекомендацій на всіх стадіях підготовки матеріалів заявки до подання.
  2. У більшості випадків необхідне проведення пошуку по відкритих і закритих базах даних знаків на предмет виявлення знаків, тотожних або подібних до ступеня змішування зі знаком, який подається на реєстрацію, а також необхідне подальше отримання від фахівця висновків та рекомендацій щодо можливості подання заявки на знак на реєстрацію.
  3. Правильне та швидке оформлення матеріалів заявки для подання до Укрпатенту.
  4. Професійний супровід та консультування на всіх стадіях діловодства за заявкою в Укрпатенті – від подання заявки до видачі охоронного документа (Свідоцтва), у тому числі підготовка та подання до Укрпатенту відповідей на запити або попередні відмови у реєстрації знаку.
  5. Як наслідок, зведення до мінімуму ймовірності відмови з Укрпатенту в реєстрації знаку.

Компанія “Вайз Груп” надає послуги у сфері інтелектуальної власності 10 років. За цей час наші спеціалісти зареєстрували понад 750 торгових марок.

Також ми надаємо безкоштовні консультації. Бажаєте поставити запитання? Тоді залишайте заявку на нашому офіційному сайті, й найближчим часом зв’яжеться з вами експерт.

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 83 ответа
Добавить комментарий

схожі статті

webinar wise patent ukr

Вебінар «Патент, авторське право чи торговельна марка: у чому відмінність?»

reyestraciya TM

Вебінар «Міжнародна реєстрація торговельної марки: принципи та підводні камені»

reyestraciya sortiv roslyn

Вебінар «Детально про реєстрацію сортів рослин: нюанси процедури»

bannerwsh 1280x720 ukr

Вебінар на тему “Бренд в e-commerce: навіщо та як захистити”

вебінар реєстрація у митному реєстрі - вайз груп

Вебінар «Реєстрація об’єктів інтелектуальної власності в митному реєстрі»

вебінар практика реєстрації патентів у світі - вайз груп

Вебінар «Практика реєстрації патентів у світі»

вебінар патентування часті питання - вайз груп

Вебінар «Патентування: відповіді на часті запитання клієнтів»

блог вебінари захист ІВ у сфері ІТ

Вебінар: «Захист інтелектуальної власності у сфері ІТ»

af1a01c5 e3c2 45ac b774 c01e66166cdf

Вебінар про процедуру реєстрації бренду

vebinar yak zaxistiti prava avtora

Вебінар: «Як захистити права автора?»