• (044) 383-63-55
  • (067) 404-12-21
  • (050) 384-63-65
Охорона авторського права у сфері музичної творчості: піаніст обробив понад 68 мільярдів мелодій створені за допомогою комп’ютера
muzykant muzyka gitara

Охорона авторського права у сфері музичної творчості: піаніст обробив понад 68 мільярдів мелодій створені за допомогою комп’ютера


За повідомленням Vice, бажання мінімізувати судові позови з авторського права в музичному середовищі підштовхнуло адвоката і піаніста Деміена Ріла і його друга програміста Ноя Рубіна до втілення ідеї програмування музики за допомогою числових позначень. Результатом роботи стало створення понад 68 мільярдів мелодій. Вони зафіксовані в цифровому форматі, а ноти в алгоритмі позначені за допомогою чисел.
Ной рубін і Деміен Ріл виклали в загальний доступ всі можливі комбінації довжиною в 12 нот, згенеровані ними в межах однієї октави. Створену за допомогою комп’ютерної програми музику об’ємом 2,6 терабайта вони записали на жорсткий носій, а потім опублікували у вигляді архіву. Код музичного алгоритму і код доступу до банку готових мелодій у вигляді двох відповідних посилань викладені на веб-сервісі Github. Сенс подібних дій новаторів полягає в тому, що мелодія, будучи записана на фізичний носій, вважається захищеною авторським правом. Розміщення мелодій на віртуальній платформі здійснено за ліцензією Creative Commons Zero, що дозволяє Рубіну і Рілу зробити їх суспільним надбанням, відмовившись від авторських прав на них. Таким чином друзі-програмісти розраховують припинити практику судових тяжб зі звинуваченнями в плагіаті, що обмежують свободу творчості авторів музичних опусів. Творці бази мелодій сподіваються таким способом мінімізувати число позовів з авторських прав, компенсації за якими обчислюються часом мільйонами американських доларів. На конференції TEDx в Міннеаполісі, запис виступу якого була опублікована на Ютубі 30 січня 2020 року, адвокат Деміен Ріл, описуючи проект, пояснив свою позицію. Він зазначив, що в алгоритм закладений принцип, який використовується хакерами, які перебирають всі можливі поєднання символів для підбору пароля, і акцентував, що створений ними алгоритм генерує мелодії зі швидкістю 300 тисяч одиниць в секунду. Логіка Ріла і Рубіна проста. Реалізуючи свій проект, друзі виходили з того, що у форматі MIDI, в якому здійснено запис згенерованих мелодій, ноти представлені цифрами. Йдучи в своїх міркуваннях далі, адвокат Ріл звертає увагу на те, що закон про авторське право кваліфікує цифри як факти. Однак факти не є об’єктом авторського права взагалі, або його дія поширюється на них з обмеженнями. Міркуючи далі, Деміен Ріл припускає, що якщо цифри відомі людству з незапам’ятних часів, то і мелодії можна вважати математикою або фактами, на які норми закону Про авторське право не поширюються.
Незважаючи на те що автори бази «комп’ютерних» творів Ріл і Рубін вважають, що зробили добру справу, у юристів немає впевненості в тому, як саме розцінять суди використання їх опусів з точки зору закону Про авторське право. Справа в тому, що при розгляді в суді питань про охорону авторського права часто на чолі кута виявляється питання про можливість автора хоча б один раз почути мелодію, яка розглядається в якості об’єкта запозичення. Якщо вдається довести, що така можливість у відповідача була, суд може зробити висновок, що навіть без свідомого копіювання чужого твору, автор може запозичувати її підсвідомо, порушуючи подібним чином закон про авторське право. Як пише Vice, результат такого судового розгляду непередбачуваний і може коштувати відповідачу мільйонів доларів.
Прикладів подібних звинувачень в плагіаті і гучних скандалів, пов’язаних з ними, досить багато. Наочно демонструє хиткий грунт під ногами музикантів випадок з претензіями співака Дідьє Маруані, який звинуватив Філіпа Кіркорова в порушенні його авторського права на музику до пісні «Жорстока любов». Він пред’являв російському співакові позов на 272 мільйони рублів, проте в його задоволенні Маруані було відмовлено.
Останній гучний випадок подібного роду стосувався звинувачення в плагіаті Кеті Перрі. Суд Лос-Анджелеса влітку минулого року виніс рішення, на підставі якого Перрі і її команда повинні виплатити 2,8 мільйона доларів в якості компенсації збитків християнському реперу Маркусу Грею, який виступає під сценічним псевдонімом Flame. Присяжні були одностайні в думці, що його авторське право було порушено Кеті Перрі в хіті Dark Horse запозиченням ритмічного малюнка з композиції Грея Joyful Noise. Незважаючи на те, що співачка і її продюсер стверджували, що не знайомі з цією піснею Flame, а схожі в обговорюваних творах лише базові музичні комбінації, на які закон про авторське право не поширюється, присяжні винесли вердикт на користь Маркуса Грея.
Рубін і Ріл вирішили вступити в боротьбу саме з таким тлумаченням Закону Про авторське право. Професійний адвокат Ріл вважає, що подібні збіги пояснюються кінцевим числом мелодій. Це часто призводить до того, що музиканти, дійсно склали мелодію, ризикують постати перед судом, так як цілком може виявитися, що її вже хтось створив раніше них.
Коментуючи ситуацію, юрист Леонард Френч, що спеціалізується в області авторського права, висловив думку, що починання Ноя Рубіна і Демієна Ріла не зробить істотного впливу на судову практику. Він кваліфікував проект як цікавий уявний експеримент і спробу вставити палицю в колеса. Френч вважає, що автори ідеї, обмежившись однією октавою, згенерували не всі можливі мелодії. І хоча алгоритм, який їх створив, цілком може володіти творчою складовою, самі твори нею не наділені, що виводить їх за рамки закону Про авторське право. Більш того, алгоритм не враховує, то що оцінює при розгляді суд – він бере до уваги не тільки схожість мелодій по поєднанню нот, але і те, як вони зіграні.
Незважаючи на подібні нерадужні прогнози, Ріл сповнений оптимізму. Він висловлює надію на те, що з часом, маючи код, викладений для загального використання, за допомогою розробленого алгоритму стане можливим створення абсолютно всіх можливих варіантів мелодій. Творці проекту відзначили, що хочуть повернути музикантам свободу творчості без ризику повторення вже належить комусь мелодії, ймовірність чого з кожним роком тільки зростає. Підводячи підсумок, Деміен Ріл зазначив, що згенерувавши всю можливу музику, він і його друг спробували відкрити майбутнім авторам більше можливостей для створення їх власних опусів.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 10 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

1454167296
Авторське право і карантин: весь світ надає підтримку у важкий час
7206.eu680
Європейські патенти: рейтинг лідерів за кількістю заявок в минулому році
tesla cybertruck 37
Претензії в порушенні патентних прав: Sharp звинувачує Tesla
pasted image 0
Оригінальні картинки про Гуся і плагіатор «Стасик»: на чиєму боці закон?
18.03 0001 ua
Торгові марки: види і особливості
ae76de3a7c7e94e0ff86b9e0331870
Актор Арнольд Шварценеггер подав до суду на російську компанію Promobot
wise patent
«Сперечальник на мільйон» або як перемогти в патентних війнах: винахід колючого дроту і історія її найуспішнішого продавця в 19 столітті
pavel zayats flashpointberlin 2560 scaled
WARGAMING ЗАБОРОНИВ ВИКОРИСТАННЯ СЛОВА » BLITZ»
skidka ukr
Знижка 20% на оплату держзборів
]