• (044) 383-63-55
  • (067) 404-12-21
  • (050) 384-63-65
Історія бренду Nike
історія найк

Історія бренду Nike

Сьогодні Nike — це один з найбільших світових брендів. Компанія користується величезною популярністю. Але ж у кожного відомого виробника була своя історія, яка складалася як зі злетів, так і з падінь.

Хто був засновником компанії?

ghjii

Творцями Nike були двоє чоловіків — Філ Найт і Білл Бауерман. Вони зустрілися в Університеті штату Орегон, де Філ навчався, а Білл був його викладачем. Вони відразу почали спілкуватися, адже спільне хобі (спорт) швидко їх об’єднало.

Філ Найт після закінчення університету Орегона надійшов в Стенфорд, де написав роботу, присвячену розвитку виробництва в Японії. Він відразу загорівся експортом дешевого взуття з Японії в США.

У свою чергу, Білл Бауерман завжди був зациклений на роботі в команді. Саме це і стало одним з основних принципів компанії. Білл постійно хотів створювати щось нове. Так, йому належить авторське право на спеціальну бігову доріжку, поверхня якої здатна була приймати поштовхи взуття і при цьому уберігати спортсменів від травм.

Початок історії бренду

Отже, з чого ж все починалося? У 1962 році Філ Найт поїхав до Японії з метою укладення контракту з брендом кросівок Tiger. За частки секунди він придумав назву своєї майбутньої компанії — Blue Ribbon Sports. І вже на наступний рік Філ закупив 300 пар кросівок і експортував їх у США.

У рідному місті як склад і магазин хлопець використовував пральню своїх батьків. Він розумів, що потребує партнера, тому вирушив до свого університетського тренеру і запропонував стати одним із власників.

За підсумком Філ і Білл віддали по 500 доларів. Почався збут товару. Завдяки численним знайомствам зі спортсменами 300 пар кросівок були повністю продані, а заробіток склав приблизно 8000 доларів.

Перші співробітники і назва «Nike»

У 1965 році фірма почала розширюватися. З’явився перший працівник — Джефф Джонсон — конкурент Філа по забігах в університетські часи. Його завдання було просте. Він приїжджав на змагання, продавав там взуття Tiger і розпитував спортсменів про те, які кросівки вони б хотіли носити.

Як не дивно, але саме Джефф став автором «Nike». Якось раз він побачив уві сні богиню Ніку, що уособлює перемогу. Саме в її честь і був названий бренд.

У 1966 році в маленькій майстерні в Санта-Моніці, Джонсон пошив першу пару кросівок для Blue Ribbon Sports. Це ж приміщення і було першим місцем для торгівлі. Перша пара називалася «марафонці», а її особливістю було те, що верх був зроблений не з шкіри, а з новаторського нейлонового матеріалу.

Справи в компанії йшли все краще і краще. І в 1969 вони мали декілька магазинів, 20 штатних співробітників, а їхній капітал становив 300 000 доларів.

Відомий логотип «swoosh»

ghjii

Білл Бауерман продовжував викладати в навчальному закладі. І в 1971 році він познайомився з однією з учениць Керолайн Девідсон. Пізніше Філ Найт зробив замовлення Керолайн на створення товарного знаку. У дівчини було кілька десятків варіантів, але жоден не влаштував засновника бренду. За підсумком, коли вантажівки з продукцією стояли на кордоні і чекали підтвердження логотипу, Філ вибрав «swoosh». Бізнесмен чесно тоді зізнався, що торгова марка йому не сподобалася. До речі, за намальований логотип Керолайн Девідсон заплатили 35 доларів.

Успіхи компанії

У 1972 році на чергових Олімпійських іграх бренд продемонстрував новий дизайн взуття Moon Shoe, а на іграх 1976 року в Nike було взуте більшість легкоатлетів.

На цьому етапі розвитку, власники вирішували зробити кілька інновацій:

  1. Геть Blue Ribbon Sports — привіт Nike Inc.
  2. Початок співпраці з тенісистом Джоном Макінером.
  3. Перша дитяча колекція кросівок.
  4. Запуск виробництва і торгівлі одягу Nike.

Такими темпами бренд наздогнав компанію Adidas, і в 1980 став найпопулярнішим в Америці. На наступний рік кількість штатних співробітників в компанії збільшилася до 3000, а прибуток склав 458 мільйонів.

Щороку компанія ставала все більш популярнішою і багатшою. У 1988 році вони запустили всесвітньо відому рекламу «Just Do It». У 2000 році з’явилися знамениті Presto — кросівки, які здатні приймати форму стопи. У 2001 бренд презентував моделі Shox. У 2006 році в серію Air додали нові Air Max 360, що мають нову надпотужну амортизацію, за допомогою якої з’являється відчуття, ніби біжиш по повітрю.

І так по сьогоднішній день компанія Nike не перестає дивувати своїх клієнтів. Вони постійно вигадують щось нове, намагаючись відтворити в реальність те, чого так бажано чекають їх шанувальники. Напевно, це одна з небагатьох причин, чому компанія змогла домогтися таких нереально крутих успіхів.

Дізнайся також про те, чому російська «Рот-Фронт» судиться з української Roshen за ромашку.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 0 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

макдак
Боротьба за товарний знак. Кому дістанеться МакДак?
ромашка рошен
Російська «Рот-Фронт» і українська Roshen: кому дістанеться упаковка цукерки «Ромашка»?
торгова марка
Що буде, якщо не реєструвати товарний знак?
торговий знак
Як і навіщо відбувається реєстрація товарного знака?
wise roshen ua
Червона стрічка для Roshen: як отримати ексклюзивне право на використання
google news ios
Реєстрація товарного знака для майбутньої операційної системи: новинка від Google
Fixed Price versus Hourly Rate The Debate Continues
Як захистити свій бренд від конкуренції
Kak zaregistrirovat tovarnyj znak 1552299200
Що потрібно знати про продовження торгової марки
Без названия 2
Цікаві факти про відомі бренди, які здивують багатьох
]