Історія бренду Nike
історія найк

Історія бренду Nike

Сьогодні Nike – це один з найбільших світових брендів. Компанія користується величезною популярністю. Але ж у кожного відомого виробника була своя історія, яка складалася як зі злетів, так і з падінь.

Хто був засновником компанії?

ghjii

Творцями Nike були двоє чоловіків – Філ Найт і Білл Бауерман. Вони зустрілися в Університеті штату Орегон, де Філ навчався, а Білл був його викладачем. Вони відразу почали спілкуватися, адже спільне хобі (спорт) швидко їх об’єднало.

Філ Найт після закінчення університету Орегона надійшов в Стенфорд, де написав роботу, присвячену розвитку виробництва в Японії. Він відразу загорівся експортом дешевого взуття з Японії в США.

У свою чергу, Білл Бауерман завжди був зациклений на роботі в команді. Саме це і стало одним з основних принципів компанії. Білл постійно хотів створювати щось нове. Так, йому належить авторське право на спеціальну бігову доріжку, поверхня якої здатна була приймати поштовхи взуття і при цьому уберігати спортсменів від травм.

Початок історії бренду

Отже, з чого ж все починалося? У 1962 році Філ Найт поїхав до Японії з метою укладення контракту з брендом кросівок Tiger. За частки секунди він придумав назву своєї майбутньої компанії – Blue Ribbon Sports. І вже на наступний рік Філ закупив 300 пар кросівок і експортував їх у США.

У рідному місті як склад і магазин хлопець використовував пральню своїх батьків. Він розумів, що потребує партнера, тому вирушив до свого університетського тренеру і запропонував стати одним із власників.

За підсумком Філ і Білл віддали по 500 доларів. Почався збут товару. Завдяки численним знайомствам зі спортсменами 300 пар кросівок були повністю продані, а заробіток склав приблизно 8000 доларів.

Перші співробітники і назва «Nike»

У 1965 році фірма почала розширюватися. З’явився перший працівник – Джефф Джонсон – конкурент Філа по забігах в університетські часи. Його завдання було просте. Він приїжджав на змагання, продавав там взуття Tiger і розпитував спортсменів про те, які кросівки вони б хотіли носити.

Як не дивно, але саме Джефф став автором «Nike». Якось раз він побачив уві сні богиню Ніку, що уособлює перемогу. Саме в її честь і був названий бренд.

У 1966 році в маленькій майстерні в Санта-Моніці, Джонсон пошив першу пару кросівок для Blue Ribbon Sports. Це ж приміщення і було першим місцем для торгівлі. Перша пара називалася «марафонці», а її особливістю було те, що верх був зроблений не з шкіри, а з новаторського нейлонового матеріалу.

Справи в компанії йшли все краще і краще. І в 1969 вони мали декілька магазинів, 20 штатних співробітників, а їхній капітал становив 300 000 доларів.

Відомий логотип «swoosh»

ghjii

Білл Бауерман продовжував викладати в навчальному закладі. І в 1971 році він познайомився з однією з учениць Керолайн Девідсон. Пізніше Філ Найт зробив замовлення Керолайн на створення товарного знаку. У дівчини було кілька десятків варіантів, але жоден не влаштував засновника бренду. За підсумком, коли вантажівки з продукцією стояли на кордоні і чекали підтвердження логотипу, Філ вибрав «swoosh». Бізнесмен чесно тоді зізнався, що торгова марка йому не сподобалася. До речі, за намальований логотип Керолайн Девідсон заплатили 35 доларів.

Успіхи компанії

У 1972 році на чергових Олімпійських іграх бренд продемонстрував новий дизайн взуття Moon Shoe, а на іграх 1976 року в Nike було взуте більшість легкоатлетів.

На цьому етапі розвитку, власники вирішували зробити кілька інновацій:

  1. Геть Blue Ribbon Sports – привіт Nike Inc.
  2. Початок співпраці з тенісистом Джоном Макінером.
  3. Перша дитяча колекція кросівок.
  4. Запуск виробництва і торгівлі одягу Nike.

Такими темпами бренд наздогнав компанію Adidas, і в 1980 став найпопулярнішим в Америці. На наступний рік кількість штатних співробітників в компанії збільшилася до 3000, а прибуток склав 458 мільйонів.

Щороку компанія ставала все більш популярнішою і багатшою. У 1988 році вони запустили всесвітньо відому рекламу «Just Do It». У 2000 році з’явилися знамениті Presto – кросівки, які здатні приймати форму стопи. У 2001 бренд презентував моделі Shox. У 2006 році в серію Air додали нові Air Max 360, що мають нову надпотужну амортизацію, за допомогою якої з’являється відчуття, ніби біжиш по повітрю.

І так по сьогоднішній день компанія Nike не перестає дивувати своїх клієнтів. Вони постійно вигадують щось нове, намагаючись відтворити в реальність те, чого так бажано чекають їх шанувальники. Напевно, це одна з небагатьох причин, чому компанія змогла домогтися таких нереально крутих успіхів.

Дізнайся також про те, чому російська «Рот-Фронт» судиться з української Roshen за ромашку.

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 195 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

vebinar-vajz-grup-procedura-reyestraciї-ta-oxoroni-tm-v-ukraїni-ostanni-zmini
Вебінар Вайз Груп «Процедура реєстрації та охорони ТМ в Україні: останні зміни»
передача прав на тм
Передача прав на торгову марку: плюси та як передати по ліцензії
захист ТМ
Кейс: “Допомога клієнту у захисті прав на торгову марку”
Кейс реєстрація тм
Кейс: “Реєстрація ТМ, що мала ризики відмови”
ТМ у сфері ресторанного бізнесу
Кейс: “Реєстрація Свідоцтва на торговельну марку у сфері ресторанного бізнесу”
кейс реєстрація тм на медицинські препарати
Кейс: “Допомога клієнту в реєстрації свідоцтва на торгову марку”
Реєстрація ТМ
Як зареєструвати торгову марку?
Кейс торгова марка
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ ДЛЯ ОДЯГУ”
Законодавство тм
Зміни в законодавстві, які стосуються товарних знаків
КЕЙС: "ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ"
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ”