• (044) 383-63-55
  • (067) 380-10-59
  • (095) 285-12-00
Червона стрічка для Roshen: як отримати ексклюзивне право на використання
wise roshen ua

Червона стрічка для Roshen: як отримати ексклюзивне право на використання

У серпні 2018 року компанія Roshen подала заяву до суду, в якому вимагала відкликати у ПАТ «Київхліб» дозвіл на знак для товарів і послуг № 228350, що дозволяє останньому використовувати в оздобленні упаковки кондитерських виробів червону стрічку.

Позивач і відповідач замовили соціологічні дослідження про важливість даного елемента. «Київхліб» для цього звернувся в ТОВ «Перша рейтингова система». Результати показали, що позивач надає червоній стрічці занадто велике значення і переоцінює її популярність. Однак, дослідження, замовлене Roshen в компанії «Соціополіс» показало зворотне. На думку фахівців з цієї організації, застосування «Київхлібом» червоної стрічки порушує право інтелектуальної власності позивача.

У своєму позові Roshen вказала, що застосовується компанією «Київхліб» знак настільки схожий на використовуваний нею знак, що може вводити потенційних покупців в оману. Експерти, яких залучив суд, підтвердили, що елементи схожі, і викликають подібне загальне візуальне враження.

Суд став на бік позивача, визнавши недійсним дозвіл, що дозволяє «Київхлібу» використовувати знак для товарів і послуг.

Цікаво ось що: 13 мая 2017 року Roshen подавала заявку на реєстрацію торгової марки 22 і 30 класів МКТС у вигляді червоного кольору. Тоді компанії в реєстрації було відмовлено. У заявленого значення не було розпізнавального властивості. Оскарження відмови в Апеляційній палаті не вдалося, тому заявник вирішив звернутися до господарського суду.

Доказ, що у червоного кольору є розпізнавальним властивість, мало вигляд соціологічного дослідження. У ньому 70,7% опитаних асоціювали червону стрічку з написом золотого або жовтого кольору саме з тієї, яка присутня в упаковці тортів конкретного виробника кондитерських виробів. У тому ж опитуванні 90% з 70,7% назвали компанію Roshen. 

Увага:на реєстрацію заявили червоний колір, а опитування стосується червоної стрічки певного виду.

Позов проти Мінекономрозвитку

У 2019 Roshen знову подав до суду, але на цей раз позов був направлений проти Міністерства економічного розвитку і ДП Укрпатент. Компанія вимагала визнати право її інтелектуальної власності на застосування червоного кольору в упаковці кондитерських виробів.

Раніше зазначені організації відмовили позивачу в реєстрації цього товарного знака, оскільки більшість споживачів здатне бачити різницю лише між декількома основними кольорами, узагальнюючи сприйняття їх відтінків. Тому, якщо кілька компаній зареєструють свої права на використання певних кольорів, доступний спектр кольорів стане занадто малий, що поставить у невигідне становище інших виробників. Значить, таке рішення не відповідає інтересам споживачів.

3 червня 2019 року суд виніс рішення, в якому задовольнив позов. Згідно з цим документом, у Roshen з’явилося виняткове право на використання в оформленні кондитерських виробів червоних плівок, стрічок, мотузок і ниток з різних матеріалів.

Очікувалося, що справа буде знову розглянуто, але вже в апеляційному суді. Однак, відповідної скарги на винесене рішення з боку Мінекономрозвитку і Укрпатенту не надходило.

Думка Wise Group

Рішення суду у справі №910 / 9610/18 від 3 червня 2019 року чимало обурило фахівців сфери інтелектуальної власності. Соціологічне дослідження в одному екземплярі – сумнівне підставу. Проте, на його підставі червоний колір став торговою маркою. Тобто тепер компанія Roshen може навіть заборонити використовувати червоні стрічки для упаковки яких завгодно товарів. Висновки тут може зробити і неюрист.

Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.

0 Shares
Рейтинг 4.5 на основі 14 відповідей

Добавить комментарий

схожі статті

Реєстрація ТМ
Як зареєструвати торгову марку?
Кейс торгова марка
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ ДЛЯ ОДЯГУ”
Законодавство тм
Зміни в законодавстві, які стосуються товарних знаків
КЕЙС: "ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ"
КЕЙС: “ДОПОМОГА КЛІЄНТУ У РЕЄСТРАЦІЇ СВІДОЦТВА НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ”
захист інтелектуальної власності
Як захистити інтелектуальну власність? Які існують категорії?
верховний суд
Верховний Суд виніс рішення про те, що суд не має право самостійно здійснювати оцінювання подібностей і відмінностей між торговими марками
макдак
Боротьба за товарний знак. Кому дістанеться МакДак?
історія найк
Історія бренду Nike
ромашка рошен
Російська «Рот-Фронт» і українська Roshen: кому дістанеться упаковка цукерки «Ромашка»?
торгова марка
Що буде, якщо не реєструвати товарний знак?