
Авторське право і карантин: весь світ надає підтримку у важкий час
Ситуація з коронавірусом і тотальний карантин, на який пішло практично все людство, змусили музеї, театри, лекторії екстрено перебудовувати весь алгоритм своєї роботи. Сьогодні всі заходи переводяться в онлайн режим. Однак нові принципи роботи можуть створити проблеми з дотриманням авторських прав. Видання Forbes Life з’ясовувало, наскільки велика така ймовірність, і які способи вирішення проблеми в разі її виникнення існують.
Експансія пандемії на земній кулі не зменшує своїх темпів. Кардинальні заходи боротьби з нею змусили не тільки зупинити виробництва, закрити торгово-розважальні центри і всі місця масового скупчення людей. У віртуальний простір перемістилося все культурне життя планети. Два останні тижні ознаменувалися рішенням багатьох найбільших світових музеїв, театрів, лекторіїв здійснювати трансляцію виставок, вистав і більшої частини контенту на майданчиках і сайтах. Практично всіма світовими культурними гігантами ця ініціатива була з розумінням підтримана.
Серед тих, хто долучився до такого починання:
Британський музей-на офіційному YouTube-каналі проводить віртуальні екскурсії по всіх експозиціях онлайн-колекції, в якій налічується понад 3,5 млн. експонатів;
галерея Уффіці у Флоренції та Паризький Лувр відкрили свої оцифровані архіви;
Ермітаж зняв 5-годинну екскурсію на iPhone;
Третьяковська галерея і Пушкінський музей розміщують на сайтах виставки та лекції;
американська Metropolitan Opera і Віденська опера здійснюють безкоштовні трансляції своїх концертів і вистав.
Подібна ініціатива, безумовно-позитивний фактор, який радує глядачів. Цей перехід на споживання контенту в онлайн формат і без епідемії коронавірусу плавно тривав вже останніх кілька років. Карантин зробив відвідування театру неможливим, а трансформацію – неминучою. Однак прискорення цього процесу поставило питання про законність всього, що відбувається. Наприклад, Чи не буде виходом за рамки правового поля бажання будь-якого театру перевести свої вистави в Діджитал?
Представники компанії озвучили Forbes Life свою думку з цього приводу, заявивши, що вистави за своєю суттю є складними творами, які об’єднують в собі багато авторські напрацювання. У їх створенні беруть участь режисери, сценаристи і перекладачі, хореографи, сценографи, художники з декорацій, костюмів, світлового оформлення сцени, композитори та інші професіонали. Всі вони є правовласниками і в звичайних обставинах кожен з них має право отримувати належне йому законну винагороду. Однак зараз ситуація критична, непередбачена і раніше ніколи не відбувалася, тому набагато складніше дотримуватися інтересів всіх правовласників.
А поки весь світ намагається адаптуватися до нових реалій і хоч якось згладити ситуацію в умовах пандемії.
Посада: юрист у сфері інтелектуальної власності
Досвід роботи: 8 років. Кандидат юридичних наук.
Спеціалізація: Займається захистом і реєстрацією об’єктів інтелектуальної власності, написанням претензій та позовних заяв. Реєструє об’єкти в митному реєстрі.